איך מוציאים אישורי בניה?

ברוב ערי ישראל, מנופים, הם חלק מהנוף העירוני הסטנדרטי.

איך מוציאים היתרי בניה? מהם השלבים אותם עליכם לעבור כדי למצוא את עצמכם עם בית גדול יותר?  אחרי קריאת הכתבה הזו, תהיו חכמים יותר.

יצירת קשר עם איש מקצוע

רק איש מקצוע שקיבל את ההסמכה המתאימה יכול להגיש בקשה להוצאת אישורי בניה. אין הגדרה לאיש המקצוע הנ"ל מכיוון שכמעט אין אנשים שזה תחום ההתמקצעות שלהם, אלא עברו את ההסמכה המתאימה רק כדי להשלים את הפער החסר כדי להשלים את ההתמקצעות שלהם בתחום הבניה – זה יכול להיות קבלן וזה יכול להיות אדריכל.

קבלת מסמכים על הקרקע

אחרי שהיגשתם את הבקשה, עליכם להגיש בקשה לקבלת תיק המידע על הקרקע בה עומד הנכס אותו אתם רוצים לשפץ. את התיק ניתן לקבל רק לאחר שהבקשה שלכם הוגשה. יש לשים לב כי תיק המידע נתון לשינויים. אם תכננון לבנות גן שעשועים מתחת לבניין שלכם, זה יהיה מצוין בתיק. תיק המידע תקף לשנתיים מיום הנפקתו, לכן יש לראות כי מזמן הוצאת תיק המידע ועד לשיפוצים, המידע שבתיק עדיין רלוונטי.

מתחילים לעבוד עם האדריכל

אחרי שהאדריכל או הקבלן הגיש עבורכם את הבקשה, וקיבלתם את כל המידע הדרוש על מנת לתכנן תמהיל מדויק של הבניה, אפשר לצאת לדרך של תכנונים ובניית תוכנית יותר מדויקת. בשלב הזה עליכם לוודא שכל התוכניות שלכם אפשריות מבחינה בטיחותית ותנאי הבניה הבסיסיים.

הוצאת אישורים על התוכנית המדויקת

אחרי שהתוכניות בנויה לתלפיות, יש להגיש בקשה מהרשות המקומית לקבלת אישור בניה. גם אם אישור לא מתקבל בשלב זה, יכוונו אתכם אילו תיקונים עליכם לעשות על מנת לקבל את האישור המתאים.

בשלב זה כלולים עוד כמה תתי שלבים, כמו: תשלום מס שבח על עצם קבלת ההיתר (הרי הבית שלכם שווה יותר כאשר יש לו היתר בניה זמין לעבודה), אישור מהנדס ועוד.

התחלת עבודה בפועל

אחרי השלבים המתישים שעברתם, יש צורך לעבוד עוד שלב אחד ודי על מנת להוציא את החלום מן הכוח אל הפועל – הרשויות המקומיות דורשות לדעת מי הקבלן, ומתי אתם מתכננים להתחיל לעבוד. אם שמתם לב גם באתרי בניה קטנים, כתוב בשלט הסמוך לבניה מי הקבלן ומה מספר האישור שהתקבל על הבניה הזו. את האישור להתחלת עבודה מקבלים בתוך שבוע מיום הגשת הבקשה.

מאיפה אתם הולכים לשלם את הבניה?

חברת המפתח כאן בשביל להשיג לכם את המימון לכל החלומות שלכם. אתם חולמים, ואנחנו מביאים לכם מימון בצורת הלוואה בעלת תמהיל חלומי ואטרקטיבי שיעזור לכם לצלוח את חיי היום יום בלי חששות ופחדים מיום הפירעון.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: