אלו ערבויות אמור היזם להעמיד עבור בעלי הדירות בהסכם פינוי בינוי?

חלק בלתי נפרד מכל פרויקט נדל"ן שהוא, הוא עניין הערבויות. כל יזם בכל פרויקט שהוא צריך להעמיד ערבויות שונות לבעלי הדירות כדי לבטח אותם. במקרה של פינוי בינוי היזם צריך להעמיד 4 סוגים של ערבויות אך לפני שנתחיל להעמיק בנושא, נביא הסבר כללי על פרויקט פינוי בינוי. כך נוכל להבין מה מיוחד בערבויות בפרויקט פינוי בינוי.

ערבויות בפרויקט פינוי בינוי

בפרויקט פינוי בינוי היזם בעצם לוקח לדיירים את הדירה ובתמורה הוא בונה עבורם דירה חדשה. בכל פרויקט רגיל היזם צריך להעניק לרוכשים רק ערבות חוק מכר. הערבות הזו אמורה להבטיח לדיירים שאם דירה לא תהיה מוכנה בסוף הם יקבלו את כספם בחזרה. בפרויקט פינוי בינוי היזם מתחייב לדיירים גם על תשלום דמי שכירות ועוד. לכן יש צורך בערבויות נוספות.

את כל תהליך הערבויות אמור ללוות הגוף שמממן את הפרויקט.

מהי ערבות חוק מכר?

בכל פרויקט שהוא יש צורך בערבות חוק מכר. זוהי ערבות בסיסית במיוחד. בפרויקט פינוי בינוי הערבות הזו קצת שונה. בפרויקטים רגילים הערבות ניתנת על הסכום ששילמו הרוכשים ליזם. ואילו כאן בפרויקט פינוי בינוי, הערבות היא על שווי דירת התמורה. הדיירים בעצם מוכרים את דירתם ליזם והתמורה שהם מקבלים זו את דירה החדשה ולכן הערבות תהיה על כל שווי דירה החדשה בהתאם למצב השוק.

מהי ערבות על תשלום דמי שכירות?

חלק מחובותיו של היזם בפרויקט פינוי בינוי הם תשלום דמי שכירות במשך כל תקופת הבניה. כדי שאכן היזם יעמוד בדיבורו וישלם את השכירות לדיירים. הערבות ניתנת למקרים שבהם הפרויקט מתארך מעל המשוער והיזם לא מסוגל לשלם את השכירות במצבים כאלו אמורים לממש את ערבות השכירות.

מהי ערבות פטור ממס?

בפרויקט פינוי בינוי הדייר כביכול מוכר את דירתו ליזם ולא צריך לשלם מס, קיים פטור. הפטור ממס הוא משמעותי מאוד זוהי הנחה של עשרות אלפי שקלים. אם נחתם הסכם פינוי בינוי בין היזם לדייר אך המתחם לבסוף לא הוכרז כמיועד לפינוי בינוי היזם יצטרך לשלם את המיסים. כדי לכסות את המקרה הזה על היזם להעניק ליזם ערבות מיסים שבמקרה שהוא יצטרך לשלם מיסים הערבות תשלם את המיסים הללו ולא הוא בעצמו.

מהי ערבות לרישום הבניין כבית משותף?

כדי שהדייר יוכל ליהנות מכל זכויותיו בדירה, חייב היזם לרשום את הדירות כולן בטאבו וכן את הבניין עצמו כבית משותף. הערבות הזו נמצאת אצל עורך הדין ורק לאחר כניסת הדיירים לדירה והרישום בטאבו יוחזרו כל הערבויות ליזם.

זקוקים למימון ולליווי בכל נושא הערבויות?

חברת המפתח ללייווי ומימון פרויקטים כאן בשבילכם! אצלינו תקבלו כל מה שאתם צריכים להצלחה של הפרויקט שלכם.

פנו עכשיו למומחים שלנו וקבעו פגישת ייעוץ חינם! גם לכם מגיע להנות ממקצועיות ושירות מהמובילים בארץ!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: