בכמה מסתכמות העלויות של הוצאת היתר בניה?

קניתם מגרש? מצאתם בניין ישן? רוצים להתחיל לבנות ומחכים להיתר בניה? שימו לב לחשב בהוצאות שלכם הוצאת היתר בניה כי יש לו עלויות מצטברות לסכום משמעותי.

בכתבה הבאה נרחיב על הנושא של הוצאת היתר בניה, העלויות והבירוקרטיה.

תהליך קבלת ההיתר

התהליך הוא תהליך פשוט, לפניכם כל השלבים לתהליך.

בדיקת הבקשה והערכה

בשלב הראשון תדרשו להגיש את כל המסמכים הרלוונטיים. גורמים מוסמכים יבדקו שכל המסמכים הנדרשים לבקשה הוגשו ויעריכו את עלות האגרה להיתרי בניה. כבר בשלב זה תאלצו לשלם מקדמה על סך 20% משווי האיגרה. קחו בחשבון, הסכומים הם גדולים ומגיעים לעשרות אם לא למאות אלפי שקלים תלוי איזה נכס מדובר. לכן לפני שאתם ניגשים להוציא אישורים, עשו חושבים עד כמה אתם רציניים. כי אם זה סתם בשביל לפתוח את האפשרויות, חבל על הכסף.

מהנדס

לאחר שקיבלתם אור ירוק,שמעתם מחיר והמסמכים כולם נמצאים, המסמכים יעברו למהנדס. המהנדס יבדוק מבחינה בטיחותית את התכנון והבנייה ובמקרה שהכל תקין תקבלו את האישור. המהנדס יקבע גם באופן סופי את גובה האגרה.

ועדה מקומית

לאחר שהתוכניות עברו את אישורו של המהנדס, הכדור עובר לידי הרשויות. לכל עירייה יש את הדרישות והכללים שלה. כדאי לברר מה התנאים של העיריה הספציפית אליה אתם פונים בבקשה, כך שלא יווצרו בעיות.

אישור הבקשה

הועדה המקומית היא זו שאמורה לתת את האישור הסופי. ברגע שאתם מקבלים אישור תוכלו להתקדם הלאה עם הפרויקט שלכם. בחלק מהמקרים האישור יהיה חלקי בתנאים מסוימים ותצטרכו להתגמש על פיהם או להגיש ערעור לקבלת אישור מלא.

הגשת ערעור

במידה שקיבלתם סירוב, תוכלו להגיש ערעור. את הערעור תגישו תוך 30 יום בצירוף הסברים ונימוקים מפורטים וכן מסמכים המוכיחים זאת.

מהן העלויות על היתר בניה?

לאחר שתקבלו אישור, תדרשו לשלם את יתרת הסכום שנקבע בעבור אגרה לבקשת היתר בניה. בנוסף, יהיו מיסים והיטלים נוספים שתצטרכו לשלם:

מיסים

אגרת בניה– זוהי עמלה שנקבעה על ידי המהנדס. בשלב ראשוני יותר, גורמים מוסמכים מעריכים מה יהיה גובה האגרה והמבקשים נדרשים לשלם 20% מגובה האגרה. מדובר בסכום גדול של עשרות עד מאות אלפי שקלים, תלוי בנתוני הבקשה.

היטלים מקומיים– הועדה המקומית רשאית לגבות כסף עבור עבודתה והנפקת אישורי בניה. הסכומים לא אחידים הרשויות המקומיות הן אלו שקובעות אותו. בדרך כלל הסכומים הם לא מדי גבוהים אך גם לא מינוריים.

היטל השבחה– בניתם? הוספתם שטח לנכס? חיזקתם אותו? ערך הנכס עלה. תדרשו לשלם מס על העלייה בערכו של הנכס, שיבחתם שילמתם.

אנשי מקצוע

במהלך קבלת ההיתר תזדקקו לאנשי מקצוע שונים כמו אדריכל שיצור לכם תוכנית בניה, אף אחד לא עובד בחינם התענוג הזה יעלה סכום לא מבוטל.

עלויות נוספות

העלויות הללו אינן צפויות ואם תתארגנו נכון תוכלו לחסוך אותם:

מסמכים– כאשר חסרים חלק מהמסמכים או שיש צורך להנפיק אותם מחדש, תצטרכו לשלם על כך. אין סכום קבוע וגם אי אפשר לדעת כמה זה יצא. אך אפשר למנוע את זה, לא מגישים את הבקשה לפני שהולכים לאנשי מקצוע מנוסים כמו חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים שיבדקו שכל המסמכים אכן קיימים.

עיכוב בבניה– הזהרו מעיכובים, אם דיברתם וסיכמתם עם בעלי מקצוע על תחילת עבודה ולבסוף דחיתם את זה, יתכן שתוגש נגדכם תביעה על ידי בעלי מקצוע שאיתם סיכמתם על הבנייה. ושוב, אתם יכולים למנוע את זה, תזהרו מלהיות פזיזים ואל תקבעו על מועד תחילת עבודה לפני שאתם בטוחים שזה באמת יקרה.

בכמה כסף מסתכמות הוצאות הוצאת היתר בניה?

כגודל ההשקעה כך התשואה. הסכום הסופי של עלויות הבניה שונה מאדם לאדם וההפרשים מגיעים למאות אלפי שקלים ואפילו יותר. ככל שהאישור מורכב יותר או הבניה משתרעת על פני שטח גדול יותר, כך המחיר יהיה יקר יותר. כמובן שאי אפשר להשוות הוספת חדר לבית להקמת בניין ואפילו לא להוספת קומה. המחירים יהיו שונים. שימו לב, העלויות הן גבוהות, חשבו פעמיים לפני שאתם מגישים בקשה. כמו שכבר אמרנו 20% מהסכום נדרשים לשלם מיד בהתחלה וגם אם לא תגמרו להוציא את האישורים אף אחד לא יחזיר לכם את הכסף.

אל תהיו פזיזים

רבים חושבים שכדאי לקפוץ למים ואז יתחילו עניינים לזוז. זהו משפט נכון אך לא בתחום הבניה. תחום הבניה הוא תחום טובעני מי שקופץ למים בלי להכין את השטח טובע. אל תהיו פזיזים לא זה המקום, עשו הכל בישוב הדעת. כמו שכבר אמרנו על הגשת הבקשה העלויות גבוהות לכן לא מגישים בקשה לפני שאתם בטוחים בבניה. בנוסף, חשוב מאוד להתכונן כמו שצריך לקראת הגשת הבקשה. אל תתעצלו תבנו תוכנית מתאימה ותסדרו את הכול כך שלא יהיה להם סיבה לפסול את הבקשה. פסילת הבקשה תגרום לכם להגיש ערעור וממילא לייקר את כל התהליך. ועל אותה דרך אל תסכמו עם בעלי מקצוע על תחילת בניה לפני שאתם בטוחים שאכן זה יקרה. לאורך כל התהליך תנהגו בישוב הדעת. אין לכם לאן לרוץ, אם תמהרו יותר מדי זה רק יגרום לעיכובים.

קיבלתם אישורים? מעוניינים להתחיל בבניה? חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים תדאג לכם למימון איכותי ובמחירים נוחים. אם אתם דואגים לעתיד הפיננסי של הפרויקט שלכם פנו לחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים ואנו נוביל אתכם להצלחה.

לקביעת פגישה חינם עם המומחים שלנו השאירו פרטים.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: