בכנסת הוצע חוק שיפחית את הסיכון של לקוחות קבוצת רכישה

אם בשנים עברו קבוצת רכישה היתה דבר פופולרי ביותר ונחשבה כמשתלמת, היום כבר לא כך פני הדברים. הסיכון הכרוך בהשתתפות בקבוצת רכישה גבוה מאוד מה שגורם לכך שרוב האנשים לא רוצים לקחת את הסיכון הזה. בעקבות קריסת קבוצות הרכישה של היזמים ענבל אור ואלדד פרי וכן הרצח של אלדד בעקבות הקריסה, החליטו בכנסת לסדר את הנושא של קבוצות הרכישה. בשנים האחרונות התפרסמו מקרים רבים של קריסת חברות רכישה. והמשקיעים בכל אחד מהקבוצות הללו הפסידו את כספם ואת הסיכוי להגיע לדירה משלהם.

בכנסת שמו את האצבע על כך שבקבוצות רכישה בניגוד לרכישת דירה מיזם קבלן אין שום דבר שאמור לבטח את המשקיעים. אם ברכישת דירה מיזם קבלן יש את חוק המכר שמגן על הלקוחות והכסף שלהם נמצא שמור בבנק בקבוצת רכישה אין את העניין הזה וזו כנראה הסיבה לכך שקריסת קבוצת רכישה הינה מחזה נפוץ לאחרונה.

ההבדלים בין ההגנה על המשקיעים בקבוצת רכישה ובפרויקט נדל"ן

בפרויקט נדל"ן היזם לא בעל הבית על הכספים של המשקיעים. הכספים נמצאים בבנק והבנק משחרר לו אותם רק לפי התקדמות הבניה. בצורה כזו הכספים מוגנים והכסף משרת את המטרה שאליה הוא נועד. לעומת זאת, בקבוצת רכישה המארגן מקבל את הכסף לידיים ואין עליו שום פיקוח. אף אחד לא בודק לאילו מטרות הוא מוציא את הכסף ובצורה כזו מהר מאוד הכסף עלול לרדת לטמיון.

בנוסף, גם ההון הראשוני שנקבע מהמשתתפים בפרויקט נדל"ן הוא לא יותר מ 7% ממחיר דירה. היזם כפוף לחוק המכר ולא יכול לעשות מה שהוא רוצה. לעומת זאת יוזם קבוצת רכישה יכול לעשות מה שהוא רוצה ובדרך כלל הוא גובה סכומים עצומים מהמשתתפים עוד לפני רכישת הקרקעות בלי שהם מוגנים.

התוצאות של חוסר ההתנהלות בקבוצות הרכישה גורמות לקריסה של הקבוצות, הפסדים של כספים לעשרות אזרחים תמימים וכמו שנוכחנו לראות זה עלול גם להסתיים ברצח של מארגן קבוצת הרכישה.

איזה הצעת חוק הציעו כדי לסדר את הנושא של קבוצות הרכישה

בעקבות המקרה האחרון שהתרחש, החליטו בכנסת שחייבים לעשות משהו בנוגע לקבוצת הרכישה. מכיוון שהבעייה העיקרית בקבוצות הרכישה היא שאין מי שיטפל באמינות ובהוגנות כספי הקבוצה והתוצאה היא שהכספים הולכים למטרות שונות רק לא לקידום הקבוצה מה שמביא לקריסות המדוברות.

בעקבות כך ההחלטה שהתקבלה היא למנות מישהו שיהיה נאמן על כספי קבוצת הרכישה. הנאמן ינהל את הכספים ויודא שהכל מתנהל כמו שצריך וכספים יוצאו אך ורק למטרות קבוצת הרכישה.

הצעה נוספת שעלתה היא לאפשר למשתתפים בקבוצת הרכישה לעזוב אותה אם חלים התנאים הבאים:

  • חלפו 3 שנים מיום הקמת הקבוצה ולא נחתם עדיין הסכם רכישת מקרקעין.
  • חלפו 4 שנים מיום הקמת הקבוצה ולא ניתן עדיין היתר בניה.

בשני המקרים הללו מדובר בחוסר התקדמות של קבוצת הרכישה ולכן המשתתפים רשאים לחלץ את כספם ולהשתחרר מהקבוצה.

מקימים קבוצת רכישה? בואו לבטח אותה!

אתם לא צריכים לחכות שהתיקון יכנס לחוק, בואו כבר עכשיו לנהל את קבוצת הרכישה על ידי נאמן. חברת המפתח לליווי ומימון מתעסקת הרבה בליווי פרויקטים של נדל"ן וגיוס הון. פנו אלינו ואנו ננהל את הצד הפיננסי של קבוצת הרכישה שלכם כך תבטחו אותה מפני קריסה. הכסף שלכם ישאר בטוח.

פנו עכשיו למומחים שלנו!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: