בניה ירוקה בתמ"א 38 – איך עושים את זה?

בונים פרויקט תמ"א? שמעתם על בניה ירוקה? איך פרויקט תמ"א משתלב יחד עם בניה ירוקה והאם זה בכלל כדאי?

היכנסו לכתבה הבאה וגלו כיצד אפשר להפיק רווחים מבנייה ירוקה ואיך עושים את זה יחד עם תמ"א.

מה זה בניה ירוקה?

העולם שלנו הולך ונהיה ירוק בשנים האחרונות ובין השאר גם הבניה. המודעות לשיפור ושמירת איכות הסביבה נכנסה גם לנושא של הבניה. המטרה של בניה ירוקה היא לשמור על איכות הסביבה גם במהלך הבניה וגם לאחר הבניה. בניין שנבנה על פי התקן של בניה ירוקה הוא בניין ששומר על איכות הסביבה כל התשתית שלו בנויה בצורה שתזיק כמה שפחות לטבע.

האם בניה ירוקה היא חובה?

אף אחד לא מחייב לבנות בצורה ירוקה חוץ מכמה עיריות בודדות כמו רעננה למשל. אך כפי הנראה, בהמשך הזמן, בנייה ירוקה תהפוך לחובה. בניה ירוקה היא אמנם לא מחייבת, אך היא משתלמת. היא שומרת על איכות הסביבה וזו מטרה בפני עצמה. אך מלבד זאת, היא משפרת את איכות חייו של הדייר ומעלה את ערך הדירות. אז אם אתם רוצים להרוויח יותר, השקיעו בבנייה ירוקה, היא תחזיר לכם.

על פי מה מדרגים בנייה ירוקה?

ישנם כמה תקנים לבניה ירוקה, ביניהם התקן האמריקאי leed והאירופאי breeam. אנו נתייחס רק לתקן 5281 הישראלי.

על פי תקן 5281 הישראלי, מדורגת בניה ירוקה באמצעות כוכבים מ 1-5. ככל שמספר הכוכבים גבוה יותר, כך הבנין ירוק יותר וממילא מחיר הדירות בו יהיה גבוה יותר. ישנם קריטריונים שונים לבניה ירוקה כאשר כל קריטריון שמתבצע מזכה את הבניין בנקודות על פי רמת הביצוע. כל מספר נקודות מזכה בכוכב. על מנת לקבל כוכב אחד נדרשות 55-64 נקודות לבניין חדש ו 40-49 נקודות לחידוש בניין (תמ"א). כדי לקבל 5 כוכבים שזה המקסימום, נדרשות 90 נקודות לבניין חדש ו-75 נקודות לחידוש בניין.

כל אחד יכול להגיע פחות לרמה מסוימת של בניה ירוקה שתעלה לו את מחיר הדירות ואת הביקוש אליהן.

תמ"א בבניה ירוקה

כמו שראינו, הניקוד הנדרש לבנייה ירוקה במקרה של תמ"א הוא נמוך מהרגיל וזאת מאחר שיש תקנים שאי אפשר ליישם אותם במקרה של תמ"א. ממילא יותר קל להגיע לכוכבים במקרה של בניית תמ"א ונדרשת פחות השקעה כספית. לכן, אם לכל יזם אנו אומרים לא לוותר על בניה ירוקה, ליזמי תמ"א אנו אומרים זאת בכל תוקף. בניה ירוקה אומנם דורשת השקעה אך זו השקעה המניבה רווח גדול.

מה הם הקריטריונים לצבירת הנקודות בבניה ירוקה?

כעת נפרט את הקריטריונים שיזכו אתכם בנקודות תוך שימת דגשים לבנייה ירוקה במקרה של תמ"א:

חיסכון בחשמל

חיסכון בחשמל נוגע לכל מיני שטחים בבניה החל מתכנון אדריכלי ועד ביצועים טכנולוגיים שונים. התקן של בניה ירוקה דורש שיהיו בדירות חללים לייבוש כביסה כך שלא יהיה צורך במייבש חשמלי. כמו כן, הדרישה היא לתת דגש בתכנון המבנה על תאורה ואוורור טבעיים, מה שגם יחסוך בחשמל. במהלך הבניה נדרשים להתקין מכשירי חשמל שהדירוג האנרגטי שלהם ירוק וכן נדרשת התקנה של חיישנים שחוסכים בחשמל. שימת לב לכל הפרטים הללו בבניה, מפחיתה את השימוש בחשמל וממילא גם את זיהום האוויר. הדיירים גם הם מוכנים לשלם מחיר. הם יודעים שהם יוכלו ליהנות מאיכות חיים שלא מצריכה כל הזמן שימוש בחשמל וכמובן שחשבון החשמל שלהם יהיה הרבה יותר זול מבעבר.

חיסכון בקרקע

על פי התקן תינתנה נקודות נוספות לבניינים אשר מוקמים במסגרת פינוי בינוי או תמ"א. מה שעומד מאחורי כך היא גישת החיסכון אותה מביאים בניינים המוקמים/מתחדשים במסגרת התחדשות עירונית. הגישה  מסייעת לשמירה על איכות הסביבה. הבנייה בפרוייקטים אלו חוסכת מקום וקרקעות ופותרת את מצוקת הדיור. את הנקודות הקשורות בקריטריון הזה תקבלו ללא מאמץ וללא עלות כספית מה שמוסיף לרווחיות של בניה ירוקה.

חיסכון במים

על פי התקן של בנייה ירוקה צריך לשמור גם על המים. במהלך הבנייה יש לשלב גימיקים שונים אשר יתרמו לחיסכון במים כמו הקמת מערכת שתוביל את המים מהמזגנים לצינורות השקיה בגינה. בנוסף, כדאי להשאיר שטח שדרכו יחלחלו מי הגשמים לאדמה וכך תמנענה הצפות וביצות.

חומרי בנייה

רצוי להשתמש בחומרי בניה שיש בהם תו תקן ירוק, בחומרים מהסביבה הקרובה או בחומרים ממוחזרים. שימוש בחומרי בניה אלו יביא לחיסכון במשאבי טבע ויפחית את זיהום האוויר. שימוש בחומרים בהירים שאינם בולעים חום, מה שמאוורר את הבית.

איכות חיים

יש לשים לב שהבניה נוחה לדיירים ותורמת לאיכות חייהם כמו תאורה ואוורור טבעיים, אקוסטיקה טובה שתאפשר פרטיות ואיכות חיים, חדרים בבניין כמו חדר עגלות, חדר כושר, חדר זבל ועוד.

תחבורה

הבניה צריכה להיעשות תוך עידוד תחבורה ירוקה כמו אופניים. למשל, על ידי בניון חניון אופניים.

הדרכת הדיירים

כדי שכל המערכות הירוקות שבבניין יבואו לידי שימוש ויגשימו את מטרתן, יש צורך לתת הדרכה לדיירים. יש להביא חוברת הוראות מפורטות של כל המערכות של החשמל והמים. כך הם יוכלו לבדוק שהכל תקין ומתנהל כמו שצריך.

האם כדאי להשקיע בבניה ירוקה?

כדי לבנות ירוק יש צורך להשקיע כסף רב העשוי להגיע גם לסכום של אלפי שקלים. אך כפי שכבר אמרנו, ההשקעה מחזירה את עצמה. מחיר הדירות וכן הביקוש עולה. כולם יוצאים מורווחים מבנייה ירוקה היזם הדיירים והעולם כולו שנשמר יותר פחות זיהום אוויר ופחות בזבוז משאבים. וכמו שכבר אמרנו בפרויקטים של התחדשות עירונית ובפרט התמ"א קל יותר להגיע לבניה ירוקה.

איך משיגים מימון נוסף לפרויקט?

אם החלטתם להשקיע בבנייה ירוקה ובכך להעלות את מחיר הדירות אתם בוודאי שואלים את עצמכם מהיכן תשיגו מימון נוסף לפרויקט בנייה ירוקה. הרי בנייה ירוקה כרוכה בעלויות לא מובטלות. לצורך כך פנו אלינו, חברת המפתח ליווי ומימון פרויקטים ואנו נשיג לכם את כל המימון הדרוש כדי להפוך את הבניה שלכם לירוקה.

לקביעת פגישה חינם עם המומחים שלנו השאירו פרטים.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: