בעיות בתמ"א? זהירות! תלונות!

יזם תמ"א? הפרויקט צולע? הדיירים לא מרוצים?

זהירות! יש כתובת לתלונות.

מידי שנה מגיעים ללשכתה של עורכת הדין תמר עדיאל-זכאי הממונה על מחלקת פניות הדיירים בנושא התחדשות עירונית, כ-6,665 תלונות המוגשות על ידי דיירים כנגד יזם התמ"א שלהם. ניתן לפנות לעו"ד תמר עדיאל-זכאי, על כל מקרה של בעיה וחוסר שביעות רצון מהיזם. והיא זו שאמורה לברר ולטפל בעניין.

יזמים, המנעו מתקלות.

אתם לא מחוסנים כי יש ללקוחות אצל מי להתלונן. עשו ככל שביכולתכם שהדיירים יהיו מרוצים, התלונות הללו עלולות לסבך אתכם בעתיד.

על אלו בעיות ניתן להתלונן?

כדאי שתדעו על אלו דברים יש באפשרות הדיירים להתלונן עליכם, כך תדעו להתכונן מראש ולמנוע תלונות.

  • הפעלת לחץ כבד על דייר בכדי שהצטרף לפרויקט התמ"א עלול לגרור אתו תביעה אצל הממונה לפניות הדיירים שעשויה לסבך אתכם בהמשך. לכן, המנעו מהפעלת לחץ על דייר שאינו מעוניין בפרויקט, נסו להסתדר בדרכים אחרות.
  • הדיירים יכולים להתלונן על כל מה שקשור להתנהגות לא חוקית של מארגני הפרויקט כמו: הפרת חובת ההגינות והזהירות לבעלי הדירה, אי מסירת מידע מלא בעניין מהותי הנוגע לעסקת תמ"א/פינוי בינוי ועוד.
  • אי עמידה בזמנים ובהתחייבויות- אנו ממליצים לכם לעמוד תמיד בכבוד בהתחייבויות שלכם כיזמים. אל תגיעו למצב בו אתם לא עומדים בהסכמים ובזמנים שהתחייבתם להם. אי עמידה בהתחייבויות גוררת גל של תלונות שעלולות להכניס אתכם למערבולת שיהיה לכם קשה מאד לצאת ממנה.

    חשוב שתדעו, למעלה מ-30% מהתלונות שמגיעות למחלקת פניות הציבור להתחדשות עירונית הם על אי עמידה של יזמים בהתחייבויות שלהם.

  • שימו לב בשעת החתימה שהדיירים מבינים על מה הם חותמים, זה דורש קצת מאמץ אך זה עשוי למנוע בלגן גדול.

    ללשכה לפניות הציבור בנושא התחדשות עירונית, מגיעות מדי שנה תלונות רבות של דיירים הטוענים שהם חתמו על מסמך שלא בשפתם או שהם לא הבינו את המשמעות של המסמך עליו חתמו. חבל להגיע למצב שבו דיירים חותמים מבלי לדעת על מה. בדקו שכל דייר יודע ומבין על מה הוא חותם וכך תמנעו תלונות.

הזהרו מתלונות

הגשת תלונה נגדכם היא דבר פשוט מאד הנעשה דרך האון ליין. כל אחד יכול להגיש את התלונה בקלות בעצמו או בסיוע של עורך דין.

לאחר שהממונה על פניות הציבור מקבלת תלונה, היא מעבירה אותה ליזם שנגדו הוגשה התלונה על מנת שהוא יגיב לכך. לאחר שהממונה מקבלת את תגובת היזם, בסמכותה להחליט על פי שיקול דעתה אם התלונה אכן מוצדקת. הממונה תיתן את החלטתה תוך 90 יום.

חשוב לציין שרק כ-7% מן הפניות שמגיעות ללשכה נמצאות מוצדקות על ידי הממונה. שימו לב איך אתם מגיבים לתלונה שהוגשה נגדכם. ההתייחסות תשפיע על החלטת הממונה.

תלונה מוצדקת עלולה לשמש כראיה נגדכם בבית המשפט ללא צורך בהוכחה חוזרת, אלא אם כן יובאו טענות או ראיות הסותרות את התלונה.

יזמים? מחפשים מימון לפרויקט שלכם? הפרויקט צולע מחוסר במזומנים?

אצלנו במפתח למימון וליווי פרויקטים תקבלו ליווי יד ביד לאורך כל הדרך עד להגשמת החלום שלכם. אצלנו תקבלו סיוע בגיוס הון, כי אתנו זה אפשרי. צרו עמנו קשר.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: