בתהליכי הוצאת רישוי בניה? כמה זה יעלה לכם?

כפי שאתם מבינים מדובר בנתח כבד של הוצאות. למען האמת כמה בסופו של דבר יעלה לכם התענוג תלוי מאוד בהיערכות שלכם. נחלק את העלויות ל 3 קבוצות.

מיסים שונים

בקטגוריה הראשונה נמנה את העלויות שלא תוכלו להתחמק מהם בשום אופן. המיסים כוללים אגרת בניה, היטלים מקומיים והיטל השבחה.

אגרת בניה- כל אחד שמבקש רישוי בניה צריך לשלם את האגרה הזו. המחיר שלה הוא לא קבוע ונקבע על ידי מהנדס הוועדה לאחר האישור. גובה האגרה נקבע על פי סוג הרישוי, מה גודל הקרקע או המבנה המתוכנן, מורכבות הבניה ועוד. באופן כללי אגרת הבניה היא דבר יקר שעולה סכום משמעותי של עשרות או מאות אלפי שקלים. בשלב ראשוני של תהליך הרישוי מעריכים כמה תהיה אגרת הבניה ומשלמים מיד 20% מהסך הכולל. ומאוחר יותר כאשר נקבע הסכום הסופי משלימים את הפער.

היטלים מקומיים- מלבד אגרת הבניה רוב הרשויות המקומיות גובות כסף עבור השירות. עצם העובדה שהוועדה המקומית מקדישה מזמנה לבדוק את התיק ולאשר אותו מצדיק גביה נוספת. המחיר של ההיטלים המקומיים נקבע על ידי כל וועדה בנפרד. חשוב לציין שלא תמיד ולא כל הוועדות גובות את ההיטלים הללו. הסכום של ההיטלים המקומיים הוא לא מאוד גבוה אך בהחלט גם לא מינורי.

היטלי השבחה- עוד סוג של מס. כאשר בן אדם משביח את הנכס שלו גם המדינה צריכה להינות מכך כמובן. ברגע שקרקע מסוימת מקבלת רישוי בניה הערך שלה עולה. וגם לאחר הבניה הנכס שלכם שווה הרבה יותר. אי לכך תצטרכו לשלם מס כפי העליה של שווי הנכס. בדרך כלל מדובר בכמה אחוזים בודדים מתוך סכום ההפרש שבין שווי הנכס הקודם לשווי הנכס הנוכחי.

כמו שציינו העלויות הללו הן עלויות קבועות שאין אפשרות למנוע אותם על ידי תכנון.

היעזרות באנשי מקצוע

כדי לקבל רישוי בניה עליכם לשכור אנשים שיסייעו לכם בתחום. יזם לא יכול להגיש בעצמו בקשה להיתרי בניה אלא הוא צריך דמות שתשמש בתור עורך הבקשה.מלבד זאת יש צורך באנשי מקצוע נוספים כמו אדריכל מהנדס ועוד שיתכננו את התוכניות.

חבל לקמץ בהוצאות בנושא הזה כי אם התכנון לא יהיה מספיק מוצלח ולפי כל הכללים אתם עלולים לגלות ששילמתם 20% מאגרת הבניה לחינם.

עלויות בלתי צפויות

עד עכשיו פירטנו על ההוצאות שאותם יהיה לכם מה שנמנה מעכשיו תלוי בהתארגנות שלכם. כאשר מגישים בקשה לרישוי בניה יש הרבה מאוד מסמכים שתצטרכו להגיש. עם תתארגנו מראש מספיק מוקדם לא אמורות להיווצר בעיות. אך אם לא תתארגנו כמו שצריך תצטרכו להנפיק מסמכים מחדש והעלויות יהיו גבוהות מידי.

מוצאים רישוי בניה בישוב הדעת

אם אתם עומדים להוציא אישורי בניה כדאי שתעשו את זה כמה שיותר בישוב הדעת כך תחסכו כסף והתהליך יהיה מהיר ויעיל יותר. צרו עכשיו קשר עם המומחים של חברת המפתח שילוו אתכם בכל מה שקשור להליך הואצת רישוי בניה.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: