גל הטרור הנוכחי ישפיע באופן ישיר על עולם הבניה והנדל"ן! איך המצב ישפיע על היזמים?

אין מי שלא שמע על הפיגועים הרצחניים בימים האחרונים. מסעות רצח של ממש. כבר הרבה זמן מדינת ישראל לא הייתה במצב כזה של 10 נרצחים תוך שבוע ימים בלבד. אנו נמצאים בכוננות גבוהה עוד יותר ממה שהיה במבצע שומר החומות. ואם תזכרו המצב בתקופת שומר החומות היה מפחיד ממש כאשר נערכו לינצ'ים ברחובות ושכנים דקרו את שכניהם. ולעניינינו, איך לא, גם המצב הזה משפיע באופן ישיר על שוק הנדל"ן והבנייה.

איך נראה ענף הבניה יום לאחר הפיגוע בבני ברק?

רוב הפועלים היום באתרי הבניה הם פלסטינים, יש אמנם גם כמה תאילנדים וסינים שעובדים בבניה. אך רובם ממש הם ערבים. בעקבות המצב המתוח אין מנוס מלנקוט כמה צעדים בעניין. ראשי העיר קרית גת, רמת גן הורו על הקפאת כל עבודות הבניה בעיר. הוא שלח לעדכן את כל היזמים והקבלנים הפועלים בעיר על הצעד הזה.

כמו כן ראש המועצה האזורית שדות הנגב הורה גם הוא לעצור עד לסוף השבוע את כל עבודות הבניה.

בנוסף, בכל אתרי הבניה בארץ, צוותי ביטחון יסיירו ויבדקו את אישורי העובדים.

מובן שיהיו ראשי עיר נוספים שיחליטו על מגבלות כאלו או אחרות. ובכלל כל השוק של עובדים פלסטיניים יושב כעת על חבית נפץ.

האם הצעד הזה נכון?

מצד אחד הצעד מתבקש. אנו לא רוצים נרצחים נוספים. מצד שני הפגיעה בשוק הנדל"ן תהיה רצינית ביותר. כל אחד יודע איך נראה היום השוק. מחירי הדירות שמזנקים גם כך ימשיכו לזנק וכל התוכניות היפות על יחידות דיור שיקומו יעצרו.

הרי אם לא יבנו דירות חדשות המחסור בדיור ימשיך ויחריף, החסר יהיה עמוק יותר ומחירי הדירות יעלו בעקבות המצב. ונקודה נוספת שגם מבחינה בטחונית הצעד הזה לא הכי חכם ונכון. הרי לא כל הערבים באמת רוצים להסתכן במקום העבודה שלהם ולבצע פיגועים שיסבכו אותם. ברגע שעוצרים את עבודות הבניה יוצרים אבטלה בחברה הערבית שעלולה להגביר את ההסלמה.

איך המצב הבטחוני משפיע על הכיס של היזמים?

אין ספק שהמצב הזה עלול לפגוע קשות בכיס של הקבלנים. הקפאת עבודה באתרי בניה עלולה לגרור בעקבותיה איחור בלוח הזמנים, פיצויים לדיירים, ריביות ועוד. שלא לדבר על כך שאין מועד חזרה לשגרה.

בימים הללו היזמים יותר מתמיד זקוקים לתמיכה, לייעוץ וליווי ואולי אפילו גם להלוואה.

פנו עכשיו לחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים, החברה שמבינה יזמים ואנו נעזור ונסייע לכם בכל מה שנוכל!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: