גם אם לא חשבתם לקחת ליווי פיננסי, הדיירים ידרשו את זה!

במשרד השיכון מנסים כל הזמן לראות איך עוד אפשר להגן על רוכשי הדירות מקבלן. יש כמה הגנות שקיימות היום וכעת החליטו על צעד נוסף בשרשרת ההגנות. כידוע, אחת מן ההגנות הטובות ביותר לדיירים הוא ליווי פיננסי לפרויקט. היזמים לא חייבים לקחת את הליווי הזה אך ברוב המקרים הם נדרשים לזה. על פי הצעת החוק, יזם שאינו משתמש במסגרת של ליווי פיננסי יהיה חייב להודיע על כך לדיירים.

מה זה בכלל ליווי פיננסי? למה לא כל היזמים משתמשים בו? ואיך החוק החדש אם אכן יכנס, ישפיע על שוק הדיור?

מה זה ליווי פיננסי?

כל יזם שרוצה מימון לפרויקט שלו צריך גם ליווי פיננסי. כלומר, הגוף הממן מלווה את הפרויקט מבחינה כלכלית כדי לבטח את עצמו שהפרויקט אכן יצא לפועל. כל הכספים של הדיירים נכנסים לבנק והבנק משחרר את הכסף ליזם על פי התקדמות הפרויקט. בצורה כזו אפשר להיות רגועים שהכסף משמש לבניית הפרויקט ולא יעלם במקומות אחרים. הבנק בתמורה נותן מימון לפרויקט, ערבויות חוק מכר ועוד. פרויקטים שמתבצעים ללא ליווי פיננסי הם פרויקטים בהם היזם מסתפק בהון העצמי שלו ובתשלום הדיירים. גם בפרויקט בו אין ליווי פיננסי הדיירים מקבלים בטוחות כמו ערבויות חוק מכר, הערת אזהרה על הדירות לטובתם ועוד. אך עדיין הם לא בטוחים כמו בפרויקטים אחרים בהם כן מקבל היזם ליווי פיננסי וזאת מהסיבה שהבטוחות ערבות לכך שהסכום אותו שילמו יחזור לדיירים אך אין כאן התחייבות לכך שהפרויקט יצא לפועל. חשוב להבין שאנו נמצאים בתקופה בה מחירי הדירות כל הזמן עולים בקצב מסחרר. מה ששילמתם לפני שנתיים על דירה לא יספיק לכם עכשיו לקנות את אותה דירה וזה בנוסף לכל הסחרור. לכן, הדיירים מעדיפים לעשות כל מה שהם יכולים כדי שהפרויקט לא יקרוס. פרויקט שיש גוף פיננסי שמעניק לו ליווי הוא הרבה יותר בטוח ויש לו הרבה יותר סיכויים מפרויקטים אחרים להגיע לקו הגמר.

למה יזמים מעדיפים לוותר על ליווי פיננסי?

עם כל המעלות של הליווי הפיננסי, גם עבור היזמים הליווי הזה עולה כסף. אין ספק שהיזמים מרוויחים קצת פחות אם יש ליווי פיננסי, יש עוד מישהו שאמור ליהנות יחד איתם מהחגיגה והוא גם הרבה יותר גדול מהם. לכן, יש יזמים שמקימים פרויקטים קטנים יותר ומסתדרים ללא הלוואות מבחוץ. זה קורה כאשר מקימים פרויקטים קטנים כמו תמ"א 38 וכו'. בדרך כלל על אף שזה יותר רווחי, רוב היזמים כן משתמשים בליווי פיננסי כי הם מוכרחים את המימון או שהם צריכים מישהו שיפקח עליהם, כך הם מרגישים יותר בטוחים.

כך או כך, עם כניסת החוק החדש הדיירים ככל הנראה ידרשו מעצמם להכניס את הפרויקט תחת ליווי פיננסי כלשהו שיבטיח את עתידו.

רוצים לקבל ליווי פיננסי במחיר זול?

עם חברת המפתח לליווי ומימון נדל"ן זה אפשרי. הגוף שייצג אתכם מול המערכת הפיננסית ויגדיל את ההכנסות שלכם.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו לגיוס מימון איכותי ומשתלם, הקליקו כאן.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: