האם אכן מתחילים לקום פרויקטים של השכרה לטווח ארוך?

בתקופה האחרונה התחילו לדבר הרבה על הנושא של השכרה דירות לטווח ארוך. הכל התחיל מניסיון לשבור את המיתוס שלא חייבים דווקא לקנות דירה אפשר גם לגור בשכירות. עם מחירי הדירות כל כך יקרים אפשר לשכור דירה.

כעת מתחילים להיעשות גם צעדים מעשיים בעניין ולא רק דיבורים. בימים האחרונים אושרו תוכניות לבניית פרויקטים להשכרה לטווח ארוך בשני מקומות מרכזיים בירושלים. בשני המתחמים יהרסו מבנים קיימים לבניית הפרויקטים לשכירות.

המתחמים הם קמפוס ירושלים לאומנות והמתחם השני הוא המתחם עליו ממקום בית העם.  במתחם שיוקם על בניין קמפוס ירושלים לאמנות יקום מגדל בין 10 קומות בו יבנו 220 יחידות דיור קטנות וזה במקום בניין בין קומה אחת בלבד. מלבד יחידות הדיור יקומו במתחם גם גני ילדים ושטחי מסחר ותרבות.

התוכנית השניה במתחם בית העם היא להרוס את המבנים הנוכחיים שכוללים 3 מבנים בני 4-7 קומות. במקום המבנים הללו קום מבנה בין 10 קומות שיכלול 160 יחידות דיור, סטודיו למחול ובית קפה.

האם התוכניות יקלו על שוק הדיור?

קשה לומר עכשיו בוודאות אך כפי שזה נראה הפרויקטים הללו לא ממש יפתרו את העניין. מי שיהנה בעיקר מהתוכניות החדשות אלו סטודנטים. כפי הנראה בהתאם למיקום ולמבנה של התוכניות החדשות המתחמים ישמשו כמעונות סטודנטים לכל דבר. יחידות הדיור הן קטנות ולא מותאמות למגורי משפחות.

אם רוצים באמת לספק פתרון היה צריך להשקיע בבניה של יותר יחידות דיור ולא לגזול כל כך הרבה מהמקום כדי לפתח שטחי מסחר, אומנות ותרבות.

האם נצפות תוכניות נוספות להשכרה בטווח ארוך?

כרגע לא. משרד השיכון לא אוחז עדיין בפיתוח של תוכניות כאלו. האמת שהתוכנית הזו היא יוזמה פרטית של עירית ירושלים שהחליטה לעשות משהו מועיל יותר עם המבנים הישנים. אין ספק שיהיו תושבים שיהנו ממנה. בעיקר המגזר הסטודנטי ובוגרי האונברסיטאות. מדובר בתוכנית היסטורית.

מתי התוכנית תצא לפועל?

מדובר בשלב התחלתי מאוד עם כי הוא עבר כבר את שלב האישור. אך מכאן ועד להקמה בפועל הדרך עדיין ארוכה. סביר להניח שתוך מספר שנים כבר נראה התקדמות ממשית. אך כעת לא בוצע שום דבר מעשי. מצד שני, עיריית ירושלים היא עירייה עם גב חזק שיודעת לקדם דברים שהיא מעוניינת בהם כך שלא מדובר במשהו שישאר בגדר תכנונים בלבד אלא התוכנית תצא לפועל במוקדם או במאוחר השאלה מתי.

מה זה אומר לנו היזמים?

יכול להיות שבעקבות התוכניות הללו יתחילו לקום באזורים נוספים בארץ פרויקטים של שכירות לטווח ארוך. הפרויקטים הללו הם שונים, אולי ונועזים אך עשויים להיות רווחיים ומשתלמים עבור היזמים.

שווה בדיקה.

אם אתם זקוקים למידע נוסף, ליווי או מימון, המומחים שלנו, כאן בשבילכם!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: