האם הפטור ממס רכישה בקניית דירה ראשונה אכן יחול גם עד סכום של 1.93 מיליון ש"ח?

לפני כשבוע אישרה מליאת הכנסת הצעת חוק על העלאת תקרת הפטור ממס רכישה בדירה ראשונה מ 1.75 מיליון ש"ח ל 1.93 מיליון ש"ח. על כל דירה שקונים צריכים האזרחים לשלם מס רכישה למדינה. אך במקרה של דירה ראשונה עד סכום של 1.75 מיליון ש"ח ניתן פטור ממס. דירות שעולות על הסכום הזה יחויבו במס רכישה בשיעור של 3.5% על ההפרש. כלומר, דירה ראשונה שנקנית ב 2 מיליון ש"ח תחויב על מס רכישה בשווי של 3.5% מ 250,000 ש"ח בלבד. כעת בכנסת הועלתה הצעת חוק שהפטור יחול עד לסכום של 1.93 מיליון ש"ח כך מי שיקנה דירה ב 1.8 מיליון ש"ח לא יצטרך לשלם מס רכישה.

למה החליטו על העלאת תקרת מס הרכישה?

הרציונאל שעומד מאחורי הפטור במס הרכישה הוא כזה. כל אחד צריך לשלם מס רכישה אך בכדי לאפשר לאנשים לקנות דירות ניתן פטור ממס רכישה לדירה ראשונה עד סכום של 1.75 מיליון ש"ח. וזאת על פי ההנחה שכאלו שקונים דירה שניה או כאלו שקונים דירה יותר יקרה מ 1.75 מיליון ש"ח, יש להם מספיק כסף והם אמורים להפריש ממנו למדינה. מה שקורה הוא שיש עליית מחירים מטורפת. גם מי שאין לו כסף נאלץ לקנות דירה במחירים גבוהים מאוד אף יותר מ 1.75 מיליון ש"ח. ממילא נדרשים לערוך שינוי בתקרת הפטור ממס הרכישה. על פי עליית המחירים לא רק משופעים במזומנים קונים דירה מעבר לסכום התקרה אלא גם כאלו שאין להם שקל מיותר. ממילא יש להעלות את תקרת הפטור ולקבוע שרק דירה שנקנית ביותר מ 1.93 מיליון ש"ח תחויב במס רכישה.

איך השינוי ישפיע על היזמים?

מכירים את המשפט "אין אקדח שנמצא על הבמה ולא יורה"? בודאי יחול שינוי בשוק הדיור השאלה היא מה ואיך. אין אפשרות שיתחולל משהו מתחת לפני השטח ולא נראה את זה קורה בפועל. אך עדיין לא צפוי שינוי דרמטי. כי בסך הכל אנשים שקונים דירה ראשונה לא מתחשבים בכמה מס רכישה הם יצטרכו לשלם בדרך כלל. הם מתחשבים במחיר. מה שכן יכול להיות שיהיו אנשים בודדים שיהיו מוכנים לקנות דירות יותר יקרות אם הם לא יצטרכו לשלם מס רכישה.

זקוקים למימון עבור הפרויקט שלכם?

אצלינו באתר המפתח לליווי ומימון פרויקטים תקבלו כל מה שאתם צריכים כדי לקדם את הפרויקט שלכם, מימון בטוח ואיכותי עם ריביות מצוינות וליווי מקצועי.

הקליקו כאן לפגישה עם המומחים שלנו! צוות המפתח גאה לגייס מימון זול ואיכותי ליזמי וקבלני נדל"ן. גם לכם מגיע לנהל פרויקט ברוגע! נצלו את ההזדמנות ופנו לקבלת ליווי ומימון.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: