המדריך ליזמים מתחילים להקמת מרלו"ג – חלק ב' תכנון והקמה

בתקופה האחרונה דרך כוכב חדש בתחום הנדל"ן 'מרכז לוגיסטי' בראשי תיבות מרלו"ג. בעקבות הקורונה וההתפתחות הלוגיסטית והטכנולוגית העולם עבר לעידן שהכל הפך למקוון. והדברים עצמם נמצאים במרכזים לוגיסטיים. מרכז לוגיסטי הוא מחסן אספקה ענק שמספק סחורה לכל חלקי הארץ. המרלו"ג מכיל משרדים, חדרי מנהלים, אולמות אחסון ענקיים, וחדרי שינוע.

הביקוש למרלו"ג הולך וגובר מיום ליום והרבה יזמים שהתייאשו מחוסר הקרקעות בנדל"ן למגורים חושבים ברצינות לעבור להשקיע בנדל"ן מסוג חדש.

החשיבה הזו חכמה מאוד כי יש הרבה ביקוש וגם קרקעות פנויות. מה שנשאר לכם לעשות הוא רק ללמוד איך עושים את זה. בפוסט הקודם הסברנו לכם לגבי רכישת קרקע מתאימה עבור מרלו"ג וכעת נעבור לדבר העיקרי התכנון והבניה של המרלו"ג.

הכנת תוכנית עסקית

כמו בכל פרויקט בשוק הנדל"ן או בכל הקמת עסק צריך להכין תוכנית עסקית מפורטת. בצורה כזו מוודאים שלא עובדים בחינם. התוכנית העסקית צריכה להיות מקיפה. יוצגו בה כל הנתונים השונים של הקרקע: ניתוח הטופוגרפיה של הקרקע, הייעוד של הקרקע ומגמות דמוגרפיות באזור. פיתוח כבישים עתידיים באזור הקרקע שיעלה את ערך המרלו"ג, תוכניות מתאר, קווי חשמל, נפט וגז באזור. מה רשות העתיקות עושה באזור והאם יש עצים מיוחדים.

את התוכנית העסקית יש לתת לאנשי מקצוע מהשורה הראשונה שיכתבו אותה אחרת לא תדעו במה להתמקד. ביניהם: אדריכל, קונסטרוקטור שיחשב את העלויות ועורך דין שמתמחה בעלויות האגרות. כל המומחים הללו יכתבו לכם את התוכנית העסקית וילוו את הפרויקט כולו.

מתקדמים לשלבים הבאים

לאחר כתיבת התוכנית העסקית מגיע הזמן להגדיר תקציב, לגייס מימון, להוציא היתר בניה, ולהתחיל לבנות. כל התהליך הזה אורך כ- 3 שנים, התאזרו בסבלנות.

כאן בונים

וכעת הגענו לשלב המכריע שלב הבניה. בשלב ראשון אוספים כתבי כמויות מהיועצים והכמאי בודק אותם מאגד אותם לספר אחד שמכיל הוראות לביצוע הפרויקט, הסכמים, תנאים וכו'.

בשלב הבא פונים לקבלנים שונים לקבלת הצעת מחיר על ידי העברת הספר. התהליך הזה לוקח כחודש. לאחר מכן יתקיים משא ומתן עם הקבלן לגבי המחיר שעשוי לקחת גם 3 חודשים.

מהרגע שסגרתם עם קבלן אתם מתחילים לזוז באמת והליך הבניה בפועל יקח בין 8 חודשים לשנתיים.

חשוב מאוד לאורך כל הפרויקט להתנהל בדייקנות, לתעד את הבניה לאורך כל השלבים ולאסוף את כל המסמכים והאישורים הנדרשים. אם אתם מעוניינים לקבל טופס 4 לא תוכלו להתנהל בצורה אחרת.

רוצים להוריד מעצמכם מהבירוקרטיה?

כל יזם מכיר את ההרגשה הזו שבמקום לעשות מה שהוא צריך לעשות, לנהל את הפרויקט הוא עסוק בלקייטן את אנשי המקצוע שלו. הבירוקרטיה והבלגן סביב הנושא. בטח גם אתם רוצים מישהו שיקח פיקוד, יתווך לכם אנשי מקצוע מעולים מהשורה הראשונה שיעבדו במקצועיות וביעילות בלי לתקוע את הפרויקט.

פנו עכשיו לחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים כי גם לכם מגיע להצליח ובגדול!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: