הקמת פרויקטים של דירה להשכיר על יד פרטיים

כמו שכבר כתבנו בעבר, המדינה מעודדת פרויקטים של השכרה לטווח ארוך. במשרד הבינוי והשיכון טוענים שפרויקטים להשכרה יפחיתו את מצוקת הדיור. כיום כבר קיים מתווה מסוים שהתפקיד שלו כביכול לפתות יזמים והוא דרישה מהיזם להשכיר לפחות 6 דירות למשך 5 שנים ובתמורה לקבל הנחות מס גדולות. המתווה הזה לא ממש יצר שינוי בשוק הדיור להשכרה אלא שימש את היזמים כעין דרך לעקוף את רשויות המס. לכן עכשיו מציעים הצעת חוק חדשה.

מהם הפרויקטים של דירה להשכיר?

כעת מנסים לקדם בכנסת תוכנית פיתוי ליזמים שתצמיח את שוק הדיור להשכרה. היזמים יקבלו 2 הטבות מרכזיות. הנחה גדולה במס: 9% במקום 23% מה שאומר שמדובר בהנחה של 14%. והטבה נוספת היא להגדיל את אחוזי הבניה בפרויקטים הללו מ 25-30 דירות לדונם ל 40 דירות לדונם.

היזמים יתחייבו להשכיר ⅔ מהדירות בפרויקט ואת שאר הדירות יוכלו למכור בהנחת מס רצינית באופן מיידי מה שיאפשר ליזמים לממן את הפרויקט בצורה הגיונית.

את הדירות להשכרה ישכירו היזמים למשך 15 שנה לפחות ורק לאחר מכן יוכלו למכור אותם. כמו בפרויקטים של דירה להשכיר ליזם אסור להעזיב שוכרים לפני שעברו 10 שנים. העלאה בדמי השכירות תעשה רק פעם בחמש שנים אולם לא תהיה הגבלה על שיעור העלאת דמי השכירות.

בסך הכל, התנאים ליזמים בפרויקטים הפרטיים דומים מאוד לתנאים בפרויקטים של דירה להשכיר אך יש אלו שינויים שיקלו על היזם. בפרויקטים הפרטיים היזמים יוכלו למכור מיד ⅓ מן הדירות (33%) ואילו בפרויקטים של דירה להשכיר היזם רשאי למכור רק 20% מן הדירות באופן מיידי. שינוי נוסף הוא בתקופת ההשכרה 15 שנים בפרויקטים פרטיים לעומת 15 שנים בפרויקטים של דירה להשכיר. וכן בפרויקטים הפרטיים לא ידרשו היזמים להשכיר חלק מן הדירות בהנחה לזכאים ואין הגבלה על שיעור העלאת שכר דירה.

שינוי נוסף שהוא פחות טוב ליזמים הוא שבפרויקטים הפרטיים היזמים יהיו רשאים לבנות 40 דירות בלבד לדונם לעומת 75 דירות לדונם בפרויקטים של דירה להשכיר.

התגובות בכנסת על המתווה החדש

ביו כמה שקלטו את העניין ולא רצו שהתוכנית החדשה תבוא על חשבון המתווה שקיים היום. מה שקורה בכנסת הוא ויכוחים קשים. יש שם כמה חברה שלא מעוניינים בתוכנית החדשה אלא בתוכנית אחרת אם יותר הקלות ליזמים שתשמש דרך פשוטה עבורה לעקוף את המס. אך בשטח תוכנית כזו לא מקדמת את המטרה של פיתוח שוק הדיור להשכרה.

כרגע מה שקורה בכנסת הוא לחצים אדירים של לוביסטיים למיניהם שהיו מאוד רוצים שהמתווה הנוכחי שמשמש כדרך נוחה מאוד לקבל הנחה במס ישאר. מה יקרה בסוף ימים יגידו. וכמובן שגם אתם בתור יזמים הייתם מעדיפים שהדרך הנוחה והפשוטה לקבלת הנחה במס תישאר זמינה.

רוצים לדעת אם אתם זכאים להנחה במס?

פנו עכשיו לחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים שיבדקו בשבילכם האם מגיע לכם הטבות מס.

השאירו פרטים לקבלת ליווי וגיוס מימון.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: