חלוקת דירת התמורה לדיירים, איך זה מתבצע?

בפרויקט פינוי בינוי הדיירים כביכול מוכרים את דירה שלהם ליזם. במקום תמורה כספית היזם מעניק לדיירים תמורות שונות. בפוסט הבא נפרט מהם התמורות שמקבלים הדיירים מהיזם בתמורה למכירת הדירה שלהם.

מהי התמורה של היזם לדיירים בפרויקט פינוי בינוי?

התמורה שמקבלים היזמים היא דירה חדשה בבניינים שיבנו על שטח בנייני המגורים הישנים. בדרך כלל השטח בדירת התמורה יהיה גדול יותר מאשר השטח של דירה המקורית אותה הם מכרו ליזם. בנוסף על היזם לשלם לדיירים בכל תקופת הבניה דמי שכירות.

על פי מה קובעים את התמורה לדיירים?

נתחיל בזה שהחלוקה צריכה להיות שוויונית. אם אתם לא רוצים להסתבך קבעו מראש מנגוננים ומפתחות אחידים על פיהם תבנו  את דירות התמורה. שלא יווצר מצב שדייר אחד קיבל יותר שטח מדייר אחר. כמובן שיש מקרים חריגים שבהם החוק הוא זה שדורש תמורה נוספת כמו אצל קשישים ובעלי מוגבליות. אבל במקרים רגילים שמרו על תמורה אחידה.

את הוספת השטח לדירה תוכלו לקבוע על פי מספר מטרים מסוים שהתווסף לכל דירה או מספר אחוזים. בצורה כזו, ככל שהדירה גדולה יותר, הדיירים יקבלו שטח גדול יותר. בסך הכללי כל עוד מדובר בתוכנית אחידה לא אמורות להיווצר בעיות.

מפרטים שונים של דירות

אם בבניין קיימים סוגים שונים של דירות כמו דירות של 3 חדרים או 4 או 5 ואפילו 6 חדרים, חלקם עם מרפסת וחלקם בלי. במקרים כאלה תוכלו לקבוע תמורה אחידה לכל אחת מהקטגוריות הללו. כלומר, אם הדירה המקורית היא של 3 חדרים דירת התמורה תהיה 4 חדרים וכן הלאה.

מה עושים עם התב"ע אושרה וזכויות הבניה שונות לגמרי מדירת התמורה המתוכננת?

לפעמים בגלל תוכנית התב"ע חלים שינויים בדירות התמורה. אם התמורה מוגדלת, הדייר הרוויח. אך אם התמורה מופחתת שואלים את בעלי הדירות אם הם מוכנים להוציא את ההסכם לפועל גם כך ואם הם לא מוכנים מבטלים את ההסכם, וכאן נגמר הסיפור.

איך יחלקו את דירות התמורה בין הדיירים?

יש כמה שלבים לחלוקת דירות התמורה. בשלב הראשון יעריך שמאי את שווי כל הדירות שבמתחם ובהתאם לשוווין הוא יקבע את הקטגוריה של דירת התמורה. בנוסף השמאי ינקד את שווי דירה של כל דייר בכל קטגוריה. לאחר מכן עורך הדין ימסור לשמאי את רשימת הדירות בפרויקט המיועדות להיות דירות תמורה. בשלב הבא בעלי הדירות יבחרו את הדירה הרצויה להם, הראשון יהיה בעל הניקוד הגבוה ביותר בכל קטגוריה וכן הלאה.

רוצים לדעת עוד על המחויבות שלכם בהסכם פינוי בינוי? זקוקים למימון של הפרויקט?

הצטרפו ללקוחות המרוצים של חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים ותיהנו ממימון בטוח,  ליווי מקצועי וכל מה שתזדקקו לו בכל מהלך הפרויקט!

קבעו עכשיו פגישה עם המומחים בתחום מימון פרוייקטים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: