כל מה שרציתם לדעת על הלוואת גישור ליזמים בעל נכסים

הנושא של גיוס הון עצמי מעסיק כל יזם. אומנם כיום יש מאות גופים חוץ בנקאים שששים ושמחים להעניק מימון והלוואות משלימות ליזמי נדל"ן. אך עם כל החגיגות אין עדיין אף גוף שמעניק השלמה מלאה להון עצמי. בכל פרויקט בניה היזם צריך להביא לפחות כמה אחוזים בודדים הון עצמי מהבית.

אבל מה עושים שליזם אין אפשרות? צריך להבין שהון עצמי למימון פרויקט נדל"ן זה לא הון עצמי לרכישת דירה. וכל אחוז בודד אחד שווה להרבה מאוד כסף. תלוי באיזה סדר גודל הפרויקט המדובר. תכל'ס, צריך לגייס את הכסף הזה ולא תמיד יש מאיפה. אחד הפתרונות המקובלים הוא הלוואת גישור ליזמים בעלי נכסים. בפוסט הבא נסביר את הנושא, נבין איך זה מתנהל ולמה שווה ליזם להתעסק עם זה.

מה זה הלוואת גישור לבעלי נכסים כאשר מדברים על עולם היזמים?

דיברנו על זה שכל יזם צריך הון עצמי מסוים. דיברנו גם על זה שקשה מאוד להשיג כסף נזיל. בדיוק לכן קיים הפתרון של הלוואת גישור לבעלי נכסים. יזם שיש בבעלותו נכסים שאינם משועבדים, יכול לשעבד אותם לחברה המממנת ולקבל בתמורה הלוואה שתשמש לו כהון עצמי.

בתמורה להלוואה מקבלת החברה ריביות בדומה להלוואת בלון/גישור בתחום המשכנתאות. את ההלוואה פורעים בפעימה אחת לאחר גמר הפרויקט יחד עם כל ההלוואות של הפרויקט.

האם משתלם ליזם לקחת הלוואת גישור גם כשיש ליזם הון עצמי?

השאלה הזו היא שאלה טובה. רבים שואלים האם כדאי להסתדר בדרך אחרת עם ההון העצמי ולהשתמש בכסף להשקעות אחרות או לא. התשובה לשאלה הזו תלויה בהרבה מאוד פרמטרים. כדי להבין את רוח הדברים צריך להניח שני יסודות.

  1. כסף פנוי עשוי לגדול אם משקיעים אותו נכון. ליזם עדיף לשמור לעצמו כמה שיותר כספים להשקעות. ככל שיזם ישאיר יותר כספים להשקעות כך ההון שלו יגדל יותר. לכן במקום שיש אפשרות לקחת הלוואות זה עדיף. ואת הכסף כדי לשמור בשביל להשקיע במקומות בהם לא יוכלו לקחת הלוואות.
  2. היסוד השני הוא שהלוואות תמיד יקרות יותר כי יש צורך לשלם עליהם ריביות.

בהתאם ליסודות הללו, אפשר להבין שיש מקרים שבהם יהיה ליזם שווה יותר לשמור את הכסף שלו פנוי ולשלם קצת יותר ריביות. ויהיו מקרים שממש לא. זה תלוי מה גובה הריביות שהוא יקבל עבור הלוואת גישור והלוואת מזנין להשלמת הון עצמי. עם הריביות עוברות את אחוזי התשואה מההון כבר כדאי לוותר על הרעיון של הלוואת גישור ולהשתמש בכסף להון עצמי.

איך נדע האם כדאי לקחת הלוואת גישור או לא?

גם בתחום של מימון נדל"ן יש יועצים ממש כמו בתחום של משכנתאות. לכן אם יש כזו התלבטות מה שצריך לעשות הוא לפנות למומחים שמכירים היטב את שוק הנדל"ן, את הריביות שאפשר להשיג ואת אחוזי התשואה המירבים שאפשר להרוויח. המומחים שלנו ינתחו את המצב הכלכלי שלכם וירכיבו לכם חבילת מימון מדויקת ומשתלמת עבור הפרויקט שלכם. שתאפשר לכם להגדיל רווחים וכמה שיותר.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: