כל מה שרציתם על הלוואת מזנין להשלמת הון עצמי

הון עצמי במושגים של מימון פרויקט נדל"ן הוא סכום גבוה מאוד מאוד מאוד. לא משהו שיש לאדם סביר. לכן אין כמעט יזמים שמסוגלים להביא 25% מלאים של הון עצמי. מדובר בעשרות מיליוני שקלים. בשביל זה יש הלוואות מזנין הלוואה להשלמת הון עצמי. אם ליזם אין מספיק כסף להון עצמי הוא יכול לקחת הלוואה על חלק מהסכום. נניח שעלות הפרויקט היא 100 מיליון ש"ח. היזם צריך להביא 25% הון עצמי שזה 25 מיליון ש"ח. ואם אין לו את כל הסכום הזה? בשביל זה הוא יכול לקחת הלוואה להשלמת הון עצמי. בדרך כלל זה יהיה עד 80% מהסכום הנדרש ובמקרה שלנו 20% והיזם יצטרך להביא 5% מהכסף שלו. ההלוואה במקרה כזה תיראה כך 75% מעלות הפרויקט ימומן על ידי הלוואה ראשית. 20% על ידי הלוואת מזנין ו 5% הוא מההון העצמי של היזם.

מה שונה בהלוואת מזנין?

אם כבר מעניקים הלוואה למה לתת 2 הלוואות בנפרד למה לא לתת הלוואה אחת של 95%. הסיבה היא שמדובר בשני הלוואות שונות שהתנאים שלהם שונים. ההלוואה העיקרית תמיד תהיה חלקה יותר ויש בה גם פחות סיכונים לגוף הממן. לעומתה הלוואת מזנין היא מעט יותר מורכבת. הלוואת מזנין נמצאת במקום של שיעבוד שני. כלומר אם הפרויקט נופל קודם כל הבנק מכסה את החוב של ההלוואה העיקרית ורק אחר כך את הלוואת מזנין. ממילא ההלוואה הזו כרוכה בסיכונים גדולים יותר. בגלל זה בדרך כלל הריביות בהלוואת מזנין הם מעט יקרות יותר מאשר הריביות המקובלות בשוק.

מי יכול לקבל הלוואת מזנין?

בשביל לקבל הלוואת מזנין היזם צריך שיהיה לו היתר בניה בתוקף וכן חתימה על ליווי פיננסי סגור. רק יזם שיש גוף שמלווה את הפרויקט שלו יכול לקבל הלוואת מזנין. ותנאי נוסף הוא שחלק מהסכום היזם יביא מההון האישי שלו. בדרך כלל דורשים לפחות 40% מההון העצמי מה שאומר בעצם 10% מעלות הפרויקט. ולפעמים דורשים גם 60%. יש גופים שנותנים גם עד 80% מימון וליזם ניתן להשתתף ב 20% בלבד מההון העצמי.

מה תעמידו כערבות לקבלת הלוואת מזנין?

כדי לקבל הלוואת מזנין אתם צריכים לשעבד את קרקע הפרויקט. כמובן שהשיעבוד הזה לא יהיה שיעבוד מדרגה ראשונה אלא מדרגה שניה.  בנוסף היזם צריך גם לשעבד את עודפי הפרויקט. וכן צריך להעמיד התחייבות אישית של בעלי המניות או היזמים בפרויקט.

רוצים לדעת עוד על השלמת הון עצמי?

עסוקים בגיוס מימון לפרויקט שלכם? מבולבלים ולא יודעים לאן לפנות קודם?

רק שתדעו שאתם  יכולים להסיר את העול הזה מעליכם. לא רק למשכנתאות צריך יועץ שמבין בזה אלא גם למימון פרויקט נדל"ן. והאמת שבמקרה הזה הייעוץ הרבה יותר נצרך.

מוזמנים עכשיו לפגישה עם המומחים שלנו.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: