לאילו תמורות זכאים הדיירים בפרויקט פינוי בינוי?

בפרויקט פינוי בינוי הדיירים כביכול מוכרים את דירתם ליזם. כתמורה לכך על היזם להביא להם תמורות שונות כמו דירת תמורה, דמי שכירות ועוד. בפוסט הבא נמשיך לפרט לאילו תמורות הדיירים זכאים ואילו סעיפים יש לכלול בהסכם פינוי בינוי.

שינוי בדירת התמורה כפי רצון הבעלים

כדאי מאוד שבהסכם תינתן אפשרות לדיירים לקבל דירה גדולה יותר ממה שמגיע להם ולשלם עליה סכום נוסף. וכן שדיירים שיהיו מעוניינים יוכלו לבקש לקבל דירה קטנה יותר מכפי המגיע להם יחד עם ההפרש הכספי. כמובן שעל השינויים הללו יצטרכו לשלם מיסים כרגיל ובעל דירה הוא זה שישלם אותם.

הדיירים רשאים לבקש לעשות שינויים פנימיים בדירה כמו בכל קניה של דירה מקבלן. אך השינויים צריכים להיות מתואמים עם שלושת העקרונות הבאים.

  • הבקשות לשינויים יגיעו בפרק זמן קצוב שבו יתאפשר לדיירים להגיש את הבקשות הללו.
  • אם השינויים לא מצריכים עלויות נוספות על היזם לא לגבות תשלום מן הדיירים על השינויים הללו.
  • גם שינויים רציניים יותר שמצריכים תוספת תשלום ינתנו לדיירים בהנחה ולא במחיר הרגיל שמוצע לשאר הרוכשים דירה בפרויקט.

באופן כללי היזם נדרש להתחשב בדיירים ככל הניתן.

תשלום דמי שכירות לדיירים מצד היזם

היזם צריך לשלם דמי שכירות לכל בעלי הדירות בבניין למשך תקופת הבניה. שמאי מוסמך יקבע את דמי השכירות לכל דייר לפי נתוני השוק וגודל דירה של כל דייר. רצוי שהשמאי יקבע עוגן מסוים שלפיו יצמיד את מחיר השכירות כך שגם אם מחירי השכירות יעלו במהלך התקופה, עדיין יהיה לדייר היכן להתגורר כרגיל. כאשר חותמים על הסכם פינוי בינוי צריך לסכם את סכום תשלום דמי השכירות, אופן התשלום, תדירות התשלום. לנוחיותכם, כדאי להעביר לכל אחד מבעלי הדירות את דמי השכירות כל רבעון ולא רק כל חודש.

תשלום להובלה

תמורה נוספת של היזם לדיירים הוא תשלום על ההובלה בעת מעבר הדירות. גם מהדירה הקיימת לשכירות וכן מדירת השכירות לדירת התמורה. כדי שלא יווצרו בעיות וויכוחים בהמשך כדאי לסכם מראש מה תעשו במידה שהדיירים יצטרכו לעבור דירה שוב בעת תהליך הבניה, מי ישלם אז את עלות ההובלה? בכלל תמיד כדאי לסכם דברים מראש כך תמנעו מוויכוחים מיותרים אחר כך.

תשלום היזם לעורך דין ושמאי מטעם הדיירים

בכל עסקת נדל"ן ובטח בפרויקט פינוי בינוי חייבים להשתתף עורך דין ושמאי משתי הצדדים. בדרך כלל מקובל שהיזם משלם גם על עורך הדין והשמאי שעומדים מצד הדיירים. אולם לא תמיד זה כך אם לא חתמתם על זה בהסכם פינוי בינוי לדיירים לא תהיה שום אפשרות לבוא ולדרוש ממכם את התשלום הזה. לכאורה אם הם מבקשים וחתמתם על זה בשעת ההסכם כן עדיף לתת להם את זה ושלא יהיה להם טענות.

נבהלתם לראות כמה הוצאות יש בהסכם פינוי בינוי?

אתם בוודאי זקוקים למימון בטוח, איכותי ובריביות כמה שיותר זולות.

קבעו עכשיו פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שילוו אתכם כל הדרך להצלחה!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: