מאילו שלבים מורכב פרויקט פינוי בינוי?

פרויקט פינוי בינוי מורכב מכמה שלבים, השלב הראשון הוא פינוי הדירות, לאחר מכן מגיע שלב הבניה ולאחר מכן שלב האכלוס מחדש. בפוסט הבא ניגע בנושא של שלבי פינוי בינוי, כל מה שקורה בתהליך, איך זה מתבצע מבחינה חוקית ועוד.

אז נתחיל…

שלב ראשון - פינוי הדירות

כאשר מתחילים לבצע בפועל את פרויקט פינוי בינוי, דבר ראשון מתחילים בפינוי הדירות. היזם לא יכול לעשות את זה ביום אחד, עליו להתריע 120 יום קודם הפינוי בפועל. ב 120 יום הללו אמורים הדיירים למצוא דירה חלופית ולהתארגן לקראת המעבר. תוך 120 יום מיום ההודעה של היזם על הפינוי, הדירות כולן צריכות להיות מפונות. כדי לבטח את הדיירים עליהם להתנות את פינוי הדירות במסירת הערבויות. וכן היזם לא ימסור את הערבויות עד שהדירות מתפנות. שלבי מסירת הערבויות ופינוי הדירה אמורים להתבצע בו זמנית.

בשעת פינוי הדירה יש לחתום על מסמך ייעודי. במסמך מפורטים תאריך המסירה, מצב מוני החשמל ועוד. הדיירים צריכים לשלם את חשבון החשמל עד מועד מסירת דירה.

שלב שני - הריסה ובניה מחדש

לאחר שכל הדירות מפונות ליזם יש שטח ריק שהוא יכול לעבוד איתו. ובשביל זה דבר ראשון צריך להרוס. כאשר חותמים על הסכם פינוי בינוי חשוב להתייחס למועד בו תחל ההריסה של הדירות. כדי שלא יווצר מצב של סחבת ובירוקרטיות. יש להגדיר את הזמן בין הפינוי להריסה, את הזמן שבין תחילת הבניה לבין סיום חלוקת הדירות ואת פרק הזמן שבין סיום הבניה לרישום הדירות בטאבו.

כל חריגה מפרקי הזמן שהוקצבו יוגדרו כהפרה של היזם ויהיה ניתן לבטל את הפרויקט בעטיו. אם העיכובים נובעים מסיבות המוגדרות בחוק כבלתי תלויות ביזם, החריגה לא תיחשב כהפרה אך עדיין היזם חייב לשלם שכירות במהלך כל התקופה עד לאיכלוס הדירות החדשות.

שלב שלישי - חלוקת דירות התמורה ואכלוס המבנים החדשים

לאחר שסוף כל סוף הושלמה הבניה והגיע הזמן לאכלס את הדירות, מגיע הזמן של חלוקת הדירות ואיכלוסן. מסירת הדירות לדיירים הוא תהליך בפני עצמו שהמטרה שלו היא לזהות ליקויי בניה שונים והתיקון שלהם. לפניכם כמה הדגשים בתהליך מסירת דירות:

  • טרם תחילת תהליך מסירת דירה על היזם לשלוח על כך הודעה לדיירים.
  • לפני כניסת הדייר לדירה החדשה עליו ליצור קשר עם חברת החשמל, העירייה, תאגיד המים וחברת הגז שאחראים על המערכות בבניין ולסדר איתם את התשלומים.
  • עוד קודם שמוסרים את הדירה הדייר אמור לבקר בה יחד עם מפקח לבדוק את תקינות דירה והאם הוא קיבל כל  מה שהובטח לו.
  • ביום שמוסרים את הדירה יש לערוך טקס מסירה מתומלל על ידי פרוטוקול. בפרוטוקול ירשם כל בעיה שנמצאת בדירה וזו ההוכחה הן של בעל דירה והן של היזם על תקינות הדירה.
  • אם בדירה יש ליקויים שאינם מאפשרים שימוש בדירה, התיקונים אמורים להיערך עוד קודם מסירת הדירה.

לאחר מסירת הדירה צריך גם להתבצע מסירת השטח המשותף לדיירים שכולל לובי, גג, חדרי מדרגות, מעלית ועוד. בתהליך מסירת הרכוש המשותף צריך להתבצע רישום בטאבו.

רוצים לדעת עוד על פרויקט פינוי בינוי ומה שזה דורש מכם?

זקוקים לעזרה בגיוס מימון? פנו לחברת המפתח לליווי ומימון נדל"ן. אנו נעניק לכם את כל הידע והסיוע הנחוצים לכם להתחלת פרויקט שכזה.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: