מדד תשומות הבניה מטפס כל הזמן, האם כדאי לגבות מהרוכשים את התשלום מראש ובמקביל להתארגן עם חומרי בניה?

בעקבות האינפלציה העולמית, מלחמת רוסיה אוקראינה ושאר מרעין בישין מדד תשומות הבניה כל הזמן בעליה. ולכן בזמן כזה אסור ליזם להסכים לקחת מהדיירים את התשלום מראש כי המדד כל הזמן עולה. השאלה היא האם כן כדאי ליזם לגבות מלכתחילה את כל הסכום מהרוכשים ללא שימוש בתשלומים ולרכוש מראש את כל חומרי הבניה. האם זה באמת משתלם, אולי זה מכביד.

בפוסט הבא נביא את כל הטענות בעד ובנגד שאפשר לומר על הנושא.

למה כדאי ליזמים לרכוש מראש את כל חומרי הבניה?

דבר ראשון חשוב להבין שמדד תשומות הבניה לא עולה סתם באמת יש חסר בחומר הבניה. אי אפשר לשלול אפשרות שיום אחד לא רק שחומרי הבניה יעלו יקר יותר גם לא יהיה ניתן להשיג אותם וכל הפרויקט יתקע. כך שבאיזשהו מקום כדאי כבר להתארגן מראש עם כל חומרי הבניה.

טיעון נוסף הוא שיתכן כי יחוקקו חוק לטובת רוכשי הדירות מה שעלול לסכן אותם היזמים. אם העליה במדד לא תהיה אחד על אחד אנו עלולים לספוג נזקים. באיזושהו מקום ההתארגנות הזו מראש מבטחת אותנו.

נקודה נוספת שכדאי לחשוב עליה היא שאתם פשוט מקלים על הדיירים ומקבלים דיירים מרוצים יותר. יזם שאיפשר לדיירים לשלם מראש את התשלומים בלי שהם יצמדו למדד יערך את היזם. ממילא לאורך כל הדרך יהיה לכם פחות חיכוכים. הרוכשים ירגישיו שהגעתם לקראתם וממילא לא יתלוננו על כל שטות. התשלומים מהדיירים גם הם יזרמו בצורה חלקה יותר. שהתשלומים צמודים למדד הרבה פעמים יש עיכוב בתשלומים כי לוקח לדיירים זמן עד שהם משלמים.

בקיצור, לסיכומו של עניין בסך הכל אין מה להפסיד פשוט תהיו מאורגנים מראש, תבטחו את עצמכם שאכן עלות חומרי הבניה תואמת לתשלומים ותקלו על הדיירים שיהיו מרוצים יותר.

אלו בעיות עלולות להיווצר כאשר רוכשים מראש את כל חומרי הבניה?

הבעיה הראשונה היא שאולי לא כל הדיירים יסכימו לשלם מראש את כל הסכום. נכון שלדיירים זה עדיף אך לא לכולם זה מתאפשר. ברגע שלא כל הדיירים ישלמו לא תוכלו לרכוש ממש את כל החומרים מראש אלא רק את חלקם. ברור שאפשר להסתדר עם זה כי הדיירים שלא ישלמו מראש את כל התשלומים התשלומים שלהם יוצמדו למדד אך עדיין זה יהיה קצת יותר מורכב.

בעיה שניה היא שעלולה להתעורר הוא בלאי של החומרים והערכה לא נכונה. בדרך כלל אין בעיה לרכוש חומרים מראש אך לפעמים אם לא מאחסנים את החומרים כמו שצריך הם עלולים להיהרס או להיגנב.

בשורה התחתונה

כל יזם צריך לעשות את החשבון שלו אם זה מתאפשר והנתונים נראים מבטיחים אנו ממליצים על רכישה מוקדמת של חומרי הבניה.

אם אתם עדיין מתלבטים אנו מזמינים אתכם להתייעץ עם המומחים שלנו.

קבעו עכשיו פגישת ייעוץ חינם!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: