מהן ההתחייבויות של בעלי הדירות ליזם בהסכם פינוי בינוי?

לא רק ליזם יש חובות בפרויקט פינוי בינוי, גם לדיירים. והאמת שמדובר ברשימה די ארוכה. כדאי שתהיו מעודכנים בהכל לפני שאתם פונים לדיירים כך תדעו על מה אסור לכם לוותר.

מהן חובות הדייר כלפי היזם?

  • רישום מסודר והסרת שיעבודים- כדי שיוכלו בכלל לבצע את העסקה, דבר ראשון, הדייר צריך לדאוג לכך שכל זכויות הדירה מופיעות על שמו ושאין עיקולים, שיעבודים או הערות אזהרה על דירה שלו. כמובן שלטובתכם בתור יזמים כדאי לכם לסייע לדייר ברישום. כך תוכלו להיות בטוחים שהכל מתנהל על הצד הטוב ביותר.
  • רישום הערת אזהרה על העברת הדירה ליזם– הערת האזהרה מבטיחה ליזם שאכן הזכויות של הדייר בדירה יעברו אליו והדייר לא יערוך את הסכם הפינוי בינוי עם יזם אחר. כדי לעשות זאת רושם היזם הערת אזהרה על דירה. שימו לב, יש שתי הגבלות בנוגע לרישום הערת אזהרה. 1. לפני ששמים הערת אזהרה על דירה היזם צריך שיהיה לו מספיק חתימות של דיירים. אם אין הסכמה מספיקה של דיירים היזם עדיין לא יכול לשים את הערת האזהרה. 2. ההגבלה השניה היא שתהיה אפשרות למחוק את הערת אזהרה. לוקח הרבה זמן עד שהסכם פינוי בינוי יוצא לפועל והוא עלול גם להתבטל ולצאת לפועל דרך יזם אחר. לכן חייבים שיהיה אפשרות להסיר את הערת האזהרה עם הסכם פינוי הבינוי יבוטל.
  • על הדיירים לחתום על יפוי כוח ליזם- כדי שהיזם יוכל לפע.ול לקידום הפרויקט הוא חייב שיהיה לו יפוי כוח מהדיירים. יש 5 סוגים של יפוי כוח שעל הדיירים לחתום עליהם ליזם.
    יפוי כוח תכנוניהתפקיד שלו הוא לאפשר ליזם לחתום על תב"ע חדש בשם כל הדיירים.
    יפוי כוח קניינייפוי הכוח הזה מאפשר לדייר לעשות את כל הפעולות הקנייניות כמו רישום משכנתאות, רישום בטאבו ועוד.
    יפוי כוח למיסוייפוי הכוח הזה מאפשר ליזם לבצע בשם הדיירים את כל מה שקשור לתחום המיסוי, כמו דיווח לרשויות המס, הוצאת שומות מס, הנחות במיסים ועוד.
    יפוי כוח להערת אזהרההיזם מקבל רשות מהדיירים לחתום בשמם על השמת הערות אזהרה שונות.
    דיירים סרבנים- אם יש דייר שמסרב לפרויקט פינוי בינוי היזם רשאי לנקוט נגדו בהליכים ולשם כך הוא צריך ייפוי כוח מהדיירים האחרים במתחם.
  • התחייבות הדיירים לשיתוף פעולה עם היזם- הדיירים צריכים להתחייב ליזם שהם ישתפו פעולה במה שצריך כדי לקדם את הפרויקט. כמו חתימות על מסמכים שונים, תמיכה בתוכניות בניה ועוד.
  • הדיירים מתחייבים לפנות את הדירה בזמן- אחד השלבים הראשונים המעשיים בפרויקט פינוי בינוי הוא פינוי הדירות. כדי שיוכלו להתחיל בשלב הבניה צריך קודם את השטח. היזמים צריכים להתחייב לפנות את דירה בתאריך שסוכם מראש.

לא יודעים מה לדרוש מהדיירים?

יוצאים בפרויקט פינוי בינוי ולא ממש יודעים איך דורשים מהדיירים את כל הדברים הללו. תשאירו לנו לטפל בדברים המסובכים. אצלינו תקבלו טפסים מאורגנים ומסודרים עליהם צריכים הדיירים לחתום ובכך הם מתחייבים בכל הנ"ל.

מוזמנים לפנות אלינו ואנו נלווה אתכם בכל התהליך, לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: