מתחילים לראות שינויים בשוק הנדל"ן! מהיום מדרגים את הקבלנים!

לאחר החרדות על המונופול והמכרזים שנופלים בחלקם של היזמים, מצאו סוג של פתרון. מהיום המדד במכרזים לא יהיה רק כספי, אלא יהיה משקל משמעותי גם לדירוג של הקבלנים. בימים אלו מוקמת מערכת ממשלתית לדירוג איכות הקבלנים בשיתוף של הממשלה, חברות כלכליות ועוד.

איך יתבצע הדירוג של הקבלנים?

גופים שונים שמקימים פרויקטים ממשלתיים שונים המובילים מיזמי בניה כמו רכבת ישראל, משרד הבינוי והשיכון, חוצה ישראל ועוד ידרשו בחצי שנה הקרובה לדרג את החברות הקבלניות איתה הם עובדים. לאחר חצי שנה יאספו את כל הנתונים ועל פי זה כל חברה קבלנית תקבל ציון. בין הנתונים שיבחנו מצויות הקטגוריות הבאות: עמידה בלוחות זמנים, סיום ותחילת עבודה בזמן, איכות העבודה, תיקונים, חריגות הערכה נכונה של התקציב ועוד.

איך ישפיע דירוג הקבלנים על השוק?

הבניה תהיה איכותית הרבה יותר ולכאורה גם מהירה יותר עם פחות סחבת. אם הקריטריון העיקרי לבחירת קבלן במכרז הוא איכות העבודה שלו והעמידה בזמנים, ממילא הקבלנים יהיו יעילים יותר. באופן כללי, היזמים בשוק יתעוררו. יהיה להם שווה להשקיע כי מדרגים את האיכות שלהם, מעריכים אותם. אם הם רוצים להתקדם הם צריכים לתת את עצמם כמה שיותר טוב.

מי יוכל לראות את נתוני דירוג הקבלנים?

הדירוג יעשה בצורה כזאת שרק מי שמדרג הוא יוכל לראות את תוצאות הדירוג ואת הניקוד שקיבל כל אחד מהקבלנים. הניקוד ישמר לשלוש שנים. כדי להיות קיים במערכת כל קבלן חייב לקבל ניקוד לפחות פעם בשנה.

כרגע אין הרבה מאוד גופים שחברים במערכת הזאת. אך כבר כיום מדברים על האפשרות של הצטרפות הרשויות המקומיות למערכת.

ומה עם היזמים?

גם אתכם לא משאירים בחוץ, כבר עכשיו מדברים על כך שבעתיד יצטרפו חברות יזמות פרטיות ולא דווקא ממשלתיות למערכת הזאת כך תוכלו בקלות לבחור קבלן מוצלח לפרויקט שלכם. ויהיה גם יותר נתונים על יותר קבלנים. בגדול היוזמה הזו עשויה לשפר את איכות העבודה של הקבלנים, השירות ומהירות העבודה. אם יש אפשרות לדעת מה איכות העבודה של כל קבלן, השירות ועוד. זה יוצר תחרות בשוק וממילא צפויה תנופת בניה די רצינית.

עוד כמה מילים…

אם כל זה שזה נשמע פנטסטי אנחנו נמצאים בשלב של תכנון בלבד. מה יצא מזה בסוף? ימים יגידו. סביר להניח שלא יתקדם מזה משהו רציני על אף שאנו מאוד מקווים שכן. פשוט עם הממשלה הבטלנית שיושבת היום בכנסת עדיין לא יצאו מעשים חוץ מהבטחות, הכרזות ותכנונים חריגים, אך אולי נופתע.

לבינתיים זה לא הזמן לשבת בחיבוק ידיים. שוק הנדל"ן חם, רותח. מדובר במכרה זהב!

פנו אלינו ואנו נהפוך אתכם ליזמים מצליחים!

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: