פרויקט של התחדשות עירונית בלי להוסיף מטרים לדיירים?!

כן, קראתם נכון. לאחרונה נחתמים חוזים על פרויקטים של התחדשות עירונית ללא שהיזמים מקבלים תמורה.

לא מקבלים? זה לא ממש נכון אבל תוספת שטח לדירה הם באמת לא מקבלים. אז למה זה שווה להם? יש להם כל מיני הסברים למה זה שווה ורווחי להם והפוסט שלנו יעסוק בסיבות ובמניעים שגרמו לכך שנחתמים היום חוזים ללא תוספת שטח.

קריסת הבניין בחולון הגבירה את המודעות לבטיחות

לפני תקופה אירע המקרה של קריסת הבניין במיאמי ולאחריו קריסת הבניין בחולון. מאז המקרים הללו אנשים נוכחו לדעת שמטרת ביצוע התחדשות עירונית היא לא דווקא להגדיל את הדירה שלהם אלא בעיקר לשפר את בטיחות המגורים שלהם. אנשים שמתגוררים בבניינים ישנים מעוניינים בביצוע התחדשות עירונית בבניין שלהם כמה שיותר מהר ובכל מחיר כדי לדאוג לבטיחות שלהם. לעומת מה שהיה נפוץ לפני שנים שהמניע העיקרי של הדיירים לחתימת ההסכם היה תוספת מטרים לדירה. כעת, כאשר אנשים מעוניינים לשפר כמה שיותר את בטיחות הדירה שלהם אין להם זמן להתמקח עם היזם, הם רוצים לראות את הבניין מחוזק ונושא הבטיחות מטופל לפני הכל. לכן, דיירים במצב כזה מוכנים לשמוע גם על פרויקטים לא תמורה וללא תוספת שטח.

הרשויות המקומיות פחות מאפשרות

כאשר התחיל פרויקט התמ"א העיריות עודדו את הפרויקט ונתנו הקלות שונות ליזמים. כיום העיריות הקשיחו את עמדתן הרבה יותר וממש לא כל פעם מאפשרים הקלות שיאפשרו תוספת שטח. בתקופה האחרונה החלה להיכנס למודעות העבודה שחידוש דירה היא תמורה הולמת מספיק ואין צורך גם בתוספת השטח. לכן, העיריות לא מחפשות לתת הקלות מעבר למה שמקובל בניגוד למה שהיה עד היום.

תמ"א 38 על סף סיום

כבר הרבה זמן שמדברים על סיום התמ"א. גם אם זה באמת קרוב וגם אם לא, מימד הזמן יותר תופס מקום אצל האנשים היום. הדיירים רוצים כבר לחתום על חוזה ולהכניס טרקטור לשטח הבנייה לפני שפרויקט תמ"א יעלם מהמפה. לאנשים אין היום הרבה זמן להתמקח ואם היזם לא מוכן להוסיף שטח, הדיירים מוותרים העיקר להתקדם.

ערך הדירה עולה גם כך

כיום יותר מתמיד, חידוש הדירה עצמה שווה מלא כסף. דירה חדשה בבניין חדש שווה 30%-40% יותר מדירה ישנה בבניין ישן בגודל זהה. מובן אפוא ששווה לדיירים לחתום גם על עסקה שלא מציעה תוספת שטח.

שווי של חניה היום בתל אביב הוא בערך חצי מיליון ש"ח. כאשר משווים זאת לערך של מ"ר בדירה לתל אביב מדברים פה על שווי של 10-15 מ"ר. כאשר אנשים מקבלים חניה שהיא מצרך נדיר מאוד בתל אביב, זה שווה ערך לתוספת מטרים בדירה כך שאותם זה מספק.

ומה השלב הבא בתוכניות ההתחדשות העירונית?

בסך הכל אנשים קיבלו פרופורציות. הם הבינו שחידוש הבניין, המיגון שלו, תוספת מעלית ושיפוץ דירה שלהם היא תמורה הולמת לגג הבניין ולא תמיד הם אמורים לקבל גם חדר נוסף ועוד שטח לדירה. השלב הבא שכבר התחיל לקרות הוא שלא רק שלא מוספים שטח לדירה, אלא מקטינים אותה בשני מ"ר. ולא תאמינו, אנשים מוכנים לכך. מעצבים את הדירה מחדש, משפצים, מוסיפים מעלית ובעיקר מחזקים את הבניין.

בשורה התחתונה, היום רווחי יותר ליזמים להקים פרויקטים של התחדשות עירונית כי התמורה לדיירים נמוכה יותר.

זקוקים למימון ולליווי מקצועי לפרויקט שלכם?

המומחים שלנו יעזרו לכם במומחיות ובשיטות הייחודיות לנו.

קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ראשונית והכירו את המומחים שלנו!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: