רכישת דירה מקבלן והתמודדות עם קריסת פרויקטים- סקירה כלכלית

גם אתם בונים על עליית מחירי הדירות ורוצים להשקיע בדירת קבלן על הנייר? הכתבה הבאה עשויה לעזור לכם מאוד בהגנה עצמית מפני סיכונים אמיתיים שעלולים לחול על דירות פורחות באוויר. תשומת לב מצידכם של מספר דקות ובקריאת התוכן הבא אתם יכולים להיות חכמים הרבה יותר ולשנות החלטות גורליות לגבי השקעת הנדל"ן שלכם.

לאחר שמדינת ישראל כבר מחוסנת מפני נגיף הקורונה והחזרה לשגרה כבר מאחורינו אנשים רבים מחפשים איפה יוכלו להשקיע את כספם עליו הזיעו ועליו שפכו דמים מרובים. לפי נתוני השטח, רבים מהם פנו לכיוון של רכישת דירה מקבלן במחיר מוזל על הנייר ומכירתה לאחר גמר הבניה במחיר מפולפל.

אבל בכל מקום שיש סיכויים יש גם סיכונים.

חשבתם על כך שהקבלן עלול להיכנס לקשיים? או על כך שאולי מחירי הדירות לא יעלו?

מה יש לעשות על מנת להגן על עצמכם מכל סוג של סיכון?

בדיקת נתונים:

נתוני הקבלן:

חפשו באינטרנט מידע על הקבלן אתו אתם הולכים להיכנס לדין ודברים, להסכמים ולחתימות לפני שאתם חושבים על הכיוון שאכן אתם מעבירים לו את הכסף כדמי רצינות. וודאו שהקבלן הוא אדם אמין העומד בדיבורו ועל תתנו לעצמכם להפוך לשפני ניסיון של קבלן מתחיל.

נתוני הקרקע:

על ידי בדיקה בטאבו תוכלו לגלות אם מערימים עליכם, או שאכן הכל מתנהל בצורה ישרה וחלקה ושאכן הקרקע שייכת למי שבונה עליה.

המלצה שלנו:

אם בדקתם את הנתונים וחוש הריח שלכם אומר לכם לא להתקרב לעסקה, הקשיבו לו, כבר שמענו על מקרים בהם החוש השישי היה לעזר.

בטחו את כספכם:

כל ההכנות לרכישת נכס הינן חשובות, אבל אם כולם חשובות, אז הנקודה הזו של דרישת בטוחות, היא מהחשובה שבחשובות. בלי שיש לכם בטוחות בעלות משמעות, קחו בחשבון לילות נדודי שינה מפאת הדאגה המכרסמת על הכסף שלכם, המונח לו באדישות על קרן הצבי.

אל תתפשרו על ערבות חוק מכר מטעם הבנק.

כיום, אין חיה כזו של העברת מזומנים מכיס של לקוח לכיס של קבלן, כמו שהיה מקובל מאוד בעבר, החוקה מחייבת לערב את הבנק בכל העברת מזומנים מהלקוחות לקבלן, דבר שבה להגנתו האבסולוטית של הלקוח.

במקרה בו הקבלן אצלו החלטתם להשקיע הינו מתחיל ולא שמעתם עליו המלצות מלקוחות וותיקים, תתעקשו על ערב נוסף מטעם הקבלן שיהיה ערב על הגנת הכסף שלכם.

אך בלי להתחמק מהמציאות, חשוב לדעת שכבר היו מקרים בהם קבלנים רציניים עם גב חזק וחברה רצינית נפלו ולכן בכל מקרה, אל תעגלו פינות בנושא של בטוחות על הנכס שלכם.

המלצה שלנו:

דירה ללא בטוחות וללא ערבות הולמת היא אינה אופציה עבורכם.

במקרה של קריסת הפרויקט:

במקרה בו הפרויקט קרס. וכבר קיבלתם את כספכם חזרה. אל תחכו שיבואו אליכם ויציעו לכם להמשיך את הבניה על ידי יזם אחר. אלא, תתארגנו בעצמכם על ידי מיצג מטעם כל השכנים כלפי הבנק המלווה או על ידי פניה ישירה ליזם ותזיזו את העניינים כמה שיותר מהר על מנת לחסוך עיכובים מיותרים, כסף וגרירה של זמן יקר.

רגע. לפני שאתם מאשרים את הצטרפותכם לרכישת דירה מקבלן מסוים וודאו כי הבנק המלווה והיזם עובדים יחד בשקיפות מלאה ובסינכרון מלא.

ברוב המקרים בהם הכל היה מתויק רשום ומאורגן, הדיירים יצאו בלי אף נזק מתוך סיפור של קריסת פרויקטים, חוץ מעוגמת הנפש הגדולה אותה נאלצו לספוג עד לעלייתו של הפרויקט חזרה לפסים המובילים אל ההצלחה.

מדינת ישראל ובתי המשפט בארץ אוכפים רבות את הנושא של דירות קבלן מיום ליום ולכן יהיו דברים להם לא תצטרכו לדאוג אלא פשוט הבנק פשוט יחייב אתכם ואת היזם להתחייב על הדברים הנ"ל.

המלצה שלנו:

במקרה שהפרויקט שלכם ירד מהפסים בעקבות מפלה של הקבלן, אל תחכו, אפילו לא יום אחד. אלא מייד תפעלו להמשכו המיידי של הפרויקט. מה שאפשר לעשות היום תעשו אתמול…

יזמים? הפרויקט קורס? רוצים ליווי צמוד עד להיחלצות מהמצב אליו נקלעתם?

פנו אלינו כי זאת ההתמחות שלנו.

אנו במפתח לליווי ומימון פרויקטים, כבר עזרנו לעשרות לקוחות מרוצים לצאת מהמצב בו אתם נמצאים כעת.

כי תמיד פונים אל המומחים בתחום.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: