מעוניינים לבנות פרויקט על קרקע מרובת בעלים? צריך להתחיל בתהליך פרצלציה!

היות שהקרקעות במדינה הם ירושה מתקופת הטורקים, ממש לא רוב הקרקעות והאמת שרובם לא עברו תהליך פרצלציה. תהליך פרצלציה הוא תהליך שבו שטח גדול של קרקע השייך למספר אנשים עובר חלוקה מחדש. במקום ש 10 אנשים יהיו הבעלים של קרקע אחת, הקרקע תתחלק ל 10 שטחים וכל אחד יהיה בעל שטח אחד. לתהליך הזה קוראים פרצלציה. ברגע שעוברים את התהליך הזה אפשר לרשום את החלקות בטאבו. יש בעלים רשמיים לכל שטח טאבו. ומגיע הקץ לכל חילוקי הדעות בין בעלי הקרקע מה שמאפשר את הכנת הקרקע לבניה.

יש פעמים שתהליך הפרצלציה נעשה פעם שניה, כלומר פרצלציה מחדש. לתהליך הזה קוראים גם כן פרצלציה על אף שהשטח כבר היה מחולק והוא עובר כעת איחוד וחלוקה מחדש ולא רק חלוקה.

מהם סוגי הפרצלציה הקיימים?

יש פרצלציה רצונית ויש פרצלציה לא רצונית וקיים גם סוג נוסף של פרצלציה שהוא נדיר ביותר והוא תהליך פרצלציה המבוצע על ידי הממשלה. פרצלציה רצונית זו פרצלציה שבעלי הקרקע החליטו עליה, הם מעוניינים לחלק את השטח ביניהם ולכן הם יפנו למודד מוסמך בשיתוף עם הועדה המקומים בתהליך פרצלציה רצוני יש צורך לשלם אגרה וכן בהסכמה של כל בעלי הקרקע.

לעומת זאת, פרצלציה לא רצונית זו פרצלציה שבה הועדה המקומית לתכנון ובניה מחליטה עליה וכופה את התהליך. פרצלציה לא רצונית משולמת כולה, כולל עלויות המודד והאגרות, על ידי הועדה המקומית שמנהלת את התהליך. פרצלציה לא רצונית מתרחשת במקרים בהם הועדה מעוניינת לערוך בקרקע שינויים לצרכיה שגוררים בעקבותיהם את הצורך בפרצלציה כמו שינוי תב"ע או הפקעת חלק מן הקרקע. וכן במקרים בהם רוב בעלי הקרקע מעוניינים לערוך פרצלציה אך התהליך לא מצליח לצאת לפועל או בגלל שאין הסכמה מוחלטת או מפני העלויות הגבוהות.

מה כולל תהליך פרצלציה?

התהליך כולל 3 שלבים:

  1. אם הקרקע כבר עברה פרצלציה פעם אחת בשלב הראשון מאחדים את כל החלקות לחטיבה אחת של קרקע.
  2. תכנון חלוקת הקרקע בצורה שתתאים למטרת הקרקע וכן שהחלוקה תהיה שוויונית בהתאם לבעלות על הקרקע. התכנון הזה הוא קצת מסובך ודורש חישובים מורכבים ומסובכים לכן התהליך יבוצע על ידי שמאי מקרקעין ומודד מוסמך. כאשר מדברים על תהליך פרצלציה חשוב להבין שיתכן ששני בעלי קרקע עם זכויות שוות בקרקע יקבלו חלקות שלא שוות בגודלן אך שוות בערכן.
  3. חלוקת הקרקע לחלקות ולתתי חלקות ורישומן בטאבו.

למה חשוב לבנות רק על קרקעות שעברו פרצלציה?

קשה מאוד לבנות בצורה מיטבית על קרקעות שלהם כמה בעלים ולא עברו פרצלציה. ברגע שהקרקע עברה פרצלציה וכנגזרת מכך גם חלוקה לחלקות ותתי חלקות קל יותר ליזום את הפרויקט. כאשר יש מולך בעלים של חלקות וכל אחד קשור לחלקה שלו בלבד, העבודה הרבה יותר פשוטה. לעומת זאת, העבודה קשה יותר בעמידה מול בעלים מרובים של קרקע אחת, בדרך כלל עבודה כזו כוללת גם עבודת מגשר והכנסת ראש בין הניצים ותככים מכל הכיוונים.

אל תפספסו את העיקר – קרקע שעברה פרצלציה זוהי קרקע שאפשר למנף את הבניה שלה הרבה יותר גבוה ולא פעם זכויות הבניה בקרקע כזו מוגדלות מה שהופך את העסק לכדאי במיוחד.

זקוקים למימון עבור הפרויקט שלכם?

חברת המפתח לליווי ומימון ומתמחה בהשגת מימון לפרויקטים בטוח, איכותי וזול במיוחד. הצטרפו גם אתם לליגה של חברת המפתח כי אנו מבטחים לכם את ההצלחה!

השאירו פרטים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: