האשראי הבלתי מוגבל לשוק הנדל"ן הוא זה שעומד מאחורי עליית מחירי הדירות והנדל"ן בארץ! איך עוצרים את זה?!

אם אתם מתעסקים קצת בשוק הנדל"ן אתם ודאי מודעים למצב המימון. בשנים האחרונות מיליארדי שקלים מופנים במדינה לתחום הנדל"ן, מה שיוצר מאגר בלתי נדלה להלוואות ומקורות מימון. בשוק של היום כל אחד יכול לסחור בנדל"ן בלי כסף רק עם הלוואות. מאחר והתשואה בשוק הנדל"ן היא גבוהה יותר מבכל תחום אחר אנשים לא חוששים לקחת על עצמם הלוואות ולא מרגישים את הסיכון. לנתונים עליהם יש השלכות ועליהן נדבר בפוסט הבא.

מליונים מתגלגלים בשוק הנדל"ן

כמו שאמרנו, באפיק הנדל"ן יש המון כסף. מה שגורם לכך שהגופים המלווים מאשרים הלוואות בתנאים שבחיים לא היו מאשרים זאת בעבר. יזמי נדל"ן מקימים פרויקטים בלי להביא שקל מעצמם. הם לוקחים את המעטפת מהבנק וכדי להשלים אותה פונים לגופים החוץ בנקאיים שמחלקים כספים לכל דכפין בלי לבדוק יותר מדי הרבה. כמובן שהריביות מאוד יקרות אך היזמים יודעים שלולא ההלוואות, הם לא יצליחו להיכנס לנישות הבניה לעולם. כך מעדיפים הקבלנים לשלם סכום ניכר מהרווחים שלהם לחברות המממנות ועדיין להישאר עם רווחים נאים. עם כל התיאוריות היפות הללו, ברור שקיימים גם סיכונים. וזאת בדיוק הסיבה לכך שאנו רואים לאחרונה מידי הרבה פרויקטים נכשלים. כמובן שאם עושים הכל בצורה בטוחה ומאוזנת עם יועץ כלכלי אפשר להסתדר מצוין. הבעיה היא שיש לכך עוד השלכות.

ככל שיש יותר מימון לנדל"ן כל הביקוש עולה וגם המחירים

צריך להבין שאם אנשים יכולים לקנות דירות להשקעה ללא כסף מהבית ממילא נוצר ביקוש גדול יותר לנדל"ן וכשיש יותר ביקוש המחירים עולים. מכאן בעצם אפשר להסביר את העלייה הדרמטית של מחירי הנדל"ן. אנשים יכולים לאפשר לעצמם לקנות דירות להשקעה כי יש להם מי שיממן וממילא הביקוש מזנק. בנוסף, יותר ויותר יזמים נכנסים לשוק הנדל"ן אם הם לא צריכים להביא מימון מהבית זה באמת לא בעיה. וכך נוצר מצב שיותר ויותר יזמים נכנסים לתחום אבל קרקעות אין כל כך הרבה וממילא מתחיל המרוץ לקרקע מה שמעלה ומזניק את המחירים של הקרקעות ובסופו של דבר את מחירי הדיור בכלל. חייבים לעשות סוף לדבר לא יתכן שכספים ימשיכו לזרום ומחירי הדיור יעלו, זה גלגל שאין לו סוף.

מימון חוץ בנקאי או מלכודת דבש?

הנושא של מימון חוץ בנקאי הוא בכלל בעייתי וכבר דיברנו עליו בעבר. זה נכון ששוק הנדל"ן מאפשר להחזיר גם ריביות גבוהות. אך לא תמיד זה נכון. אם לוקחים מדי הרבה הלוואות וכולם בריביות גבוהות אפשר בהחלט ליפול ולצאת בהפסדים כמו שקורה ליזמים. מימון חוץ בנקאי מהווה פיתוי ליזמים אך בהרבה מקרים מדובר במלכודת של ממש. אין ספק שאין מצב להקים פרויקט נדל"ן ללא מימון חוץ בנקאי כלל. אך צריך לדעת לשים את הגבולות כדי לא להסתבך.

מקימים פרויקט נדל"ן? זקוקים למימון?

אצלינו מתמחים בהשגת מימון לפרויקטים. אנו עובדים באופן קבוע עם קרנות מימון וגופים חוץ בנקאיים ונוכל להשיג לכם מימון בטוח ובתנאים נוחים. בנוסף נעניק לכם ליווי ונעמיד את הפרויקט שלכם על הרגליים. אם אתם רוצים להיות רגועים עם המימון שלכם פנו אלינו ואנו נעבוד בשבילכם.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, צרו קשר או השאירו פרטים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: