למה שווה יותר ליזם להקים פרויקט פינוי ביוזמת הדיירים?

ל פרויקט של פינוי בינוי עשוי להתחיל מיזם שפונה לדיירים ומציע להם עיסקת פינוי בינוי ויכול גם להגיע מצד הדיירים שמחפשים יזם שיבצע להם פרויקט של פינוי בינוי בבניין.

בפוסט הבא נבין את ההבדל בהתנהלות של פרויקט שמגיע מצד היזם לפרויקט שמגיע מצד הדיירים.

איך מתנהל פרויקט פינוי בינוי שמגיע מצד היזם?

פרויקט של פינוי בינוי הוא תהליך מייגע. ואחד השלבים הקשים ביותר הוא להגיע להסכמים והסדרים עם הדיירים. היזם צריך לעשות אסיפות דיירים שונות, לשכנע, להסביר ולרתום את הדיירים למטרה שלו. בהמשך יש צורך לפנות את הדיירים מהבתים, לשלם שכירות ולא תמיד זה הולך כל כך בקלות. יזם בפינוי בינוי עלול להתמוטט מעיכובים שעלולים לנבוע גם מאי שביעות רצון של הדיירים.

למה קל יותר לנהל פרויקט מטעם הדיירים?

פרויקט מטעם הדיירים הוא פרויקט שבו הדיירים התאגדו, שכרו עורך דין. עורך הדין מסביר להם על מהות הסכם פינוי בינוי, מגבש איתם הסכמים על תמורות וזמנים ולבסוף מוציא את הפרויקט למכרז. כל יזם מציע את התנאים שלו והיזם שמציע את התמורות הכי טובות הוא נבחר.

בצורה כזו הדיירים שבעי רצון הם נותנים אמון בעורך דין שהוא לצידם וכן ביזם שהם בחרו בו. בפרויקטים כאלו שלב החתימות עובר הרבה יותר בקלות והרבה יותר חלק ושיתוף הפעולה מצד הדיירים הוא ממש חלק.

פרויקט כזה כל התהליך יסע מהר הרבה יותר. אין צורך להתעכב על חתימות וממילא עלויות הבניה יהיו זולות יותר. נכון זה דורש תמורות גבוהות יותר מטעם היזם אך זה שווה.

בפרויקט של פינוי בינוי זמן שווה כסף ככל שהפרויקט מתמשך על יותר זמן היזם צריך לשלם דמי שכירות לתקופה ארוכה יותר. בדרך כלל התנאים בפרויקט כזה כבר הבשילו ואם יש מימון מספק הפרויקט ירוץ. העסק יסתיים הרבה יותר מהר וממילא בפחות עלויות. כך יתאפשר ליזם לתת תמורות גבוהות יותר ולהישאר עם רווח מספק וחיסכון בזמן.

מה צריך לעשות כדי להיבחר במכרז?

דבר ראשון, הסעיף שהכי מדבר אל הדיירים זה תמורות גבוהות. ככל שתציעו תמורות גבוהות יותר כך יש יותר סיכוי שתיבחרו. כמובן שצריך לדעת איפה הגבול אתם לא יכולים להתחייב ליותר מידי כי אתם צריכים גם להרוויח. מצד שני כדאי שתבדקו את ההצעות של היזמים האחרים כי אם יש סיכוי שתזכו במכרז גם עם תמורות נמוכות יותר ברור שזה עדיף.

חוץ מתמורות גבוהות, בדרך כלל הדיירים מחפשים גם זמן עבודה קצר יותר, ערבויות כחוק, בניה איכותית ועוד. בדרך כלל כל בניין שמתארגן למכרז יזמים מגבש כמה קריטריונים שחשובים לו ביותר. נסו לרחרח מה מדבר אל הדיירים וכללו בהצעה שלכם פרטים שימשכו את הדיירים דווקא אל הפרויקט שלכם!

וכמובן אם אתם צריכים עצות נוספות תמיד יש למי לפנות! אנו כאן לשירותכם!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: