רוצים לבנות ממ"ד? כמה זה יעלה לכם ואיך עושים את זה?

לפחות 3 עשורים שדואגים להקים ממ"ד בכל בית חדש שנבנה. אך הבניינים הוותיקים יותר לא זכו לפריוולגיה הזאת. מה שקורה הוא שיש בישראל אלפי דירות ללא ממ"ד. התקיפות החוזרות ונשנות מכיוון עזה מעוררים כל פעם מחדש את הצורך בממ"ד. קשה מאוד וממש לא בטיחותי לשהות בדירה שבה אין מקום בטוח להימלט אליו כאשר נשמעת אזעקה. כבר היו מקרים וסיפורים של פציעות בדרך למקלט מרוחק. בשורה התחתונה חייבים לפתור את הבעיה. העניין הוא שהמדינה עסוקה בדברים קצת יותר משמעותיים בשבילה כרגע כך יקח עוד זמן עד שיטפלו בנושא.

בינתיים לא מעט אזרחים החליטו שלא לחכות לטובת המדינה ולהוסיף ממ"ד באופן פרטי.

איך מתנהל תהליך הוצאת רשיונות לממ"ד?

אתם מבינים לבד שהוצאת רישיון לבניית ממ"ד תהיה פשוטה יותר מאשר הוצאת היתר בניה רגיל. בסך הכל, המדינה מעודדת את זה ומעוניינת שאנשים יבנו את הממ"דים כך שאין לה שום עניין מיוחד לעכב.

כל התהליך של הוצאת הרישוי לוקח בסך הכל שנה וחצי זמן קצר יחסית לעומת הזמן שלוקח להוציא היתרי בניה שמדינה שלנו. על פי החוק ניתן להוסיף ממ"ד כמעט לכל הדירות הקיימות. הסיבה לכך היא שיש הרבה פחות מגבלות מבכל תוספות הבניה האחרות. כאשר מוסיפים מרפסת וחדר רגיל, זה פוגם ביציבות הבניין וצריך לתכנן את זה מאוד בזהירות. יש גבולות שאסור לצאת מעבר אליהם. לעומת זאת, ממ"ד, לא רק שהוא לא פוגם, הוא מחזק את הבניין מפני רעידות אדמה וממילא יש יותר גמישות במיקום שלו. המגבלה היחידה על ממ"ד שהוא לא יהיה בחזית של הבניין אבל גם כאן ניתן להתווכח.

בשלב הראשון של תהליך הרישוי יש צורך לאסוף חתימות שכנים. כמות החתימות צריכה להיות  60% מדיירי הבניין. לאחר מכן אדריכל וקונסטרקטור יבדקו איפה אפשר למקם את המד"ד בצורה הטובה ביותר. לאחר שהתוכניות יהיו מוכנות מגיע הזמן להגיש את התוכניות לעיריה ואז תקבלו אישור ראשוני לבניית הממ"ד. לאחר מכן מתחיל התהליך המוכר כמו בכל היתר בניה שכאמור הוא יהיה מזורז במקרה הזה.

חשוב לציין כי יש עיריות, בעיקר בדרום, שמאוד מעודדות את התושבים לצעד הזה. במקומות הללו תקבלו את האישור לבניית הממ"ד תוך זמן ממש קצר של כמה חודשים בודדים.

מה גובה העלויות לבניית ממ"ד?

בדרך כלל המחיר הכולל לבניית ממד הוא באזור 100,000 ש"ח. כעת נפרט את הרכיבים המרכיבים את עלויות הממ"ד.

הקירות עשויות מבטון מזוין, העובי שלהם הוא 30 ס"מ ועוד 20 ס"מ לקירות הפנימיים. המחיר של הקירות הוא רוב העלות כמובן וזה 50,000 – 60,000 ש"ח.

חלון, דלת וצינורית אוויר יעלו לכם באזור 10,000-12,000 ש"ח.

צביעה, ריצוף, טיח ושפכטל יעלו לכם 20,000 ש"ח.

נקודת חשמל חדשה תעלה לכם 2,500 ש"ח.

מערכת סינון אוויר עולה 2,500 ש"ח. הכנה למיזוג אויר תעלה 1,000 ש"ח.

ו… שבירת הקירות בין הממד לבית שלכם תעלה 4,000-5,000 ש"ח.

חוץ מהוצאות הבניה המסתכמות בכ- מאה אלף שקלים (שימו לב – המחירים משוערים ולא מדויקים), תצטרכו לשלם גם מיסים ואגרות בניה וכן תשלום לאנשי מקצוע. העלויות הללו מסתכמות בערך ב 20,000 ש"ח. שימו לב, יתכן ותחויבו בהיטל השבחה וזה כבר עלול להיות סיפור יקר ולהפוך את כל העסק ללא כדאי כלכלית.

כמה זמן יקח מתחילת התהליך עד שיהיה לנו ממ"ד מוכן בבית?

בעיקרון שנתיים וחצי, שנה וחצי לתהליך הרישוי ועוד שנה לבניה. אבל עם חברת המפתח זה יקרה הרבה יותר מהר. ככה זה שיש מישהו שקורא מצוין את המפה ומכיר את הכל מבפנים.

רוצים לראות את דירתכם עם ממ"ד? פנו אלינו ואנחנו נעשה בשבילכם את העבודה.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, השאירו פרטים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: